اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

كرونا با بازار الماس چه كرد؟

به گزارش صنعت كار، مانند بسیاری از بازرهاى دنیا ، بازار الماس نیز یک سال آشفته را پشت سر گذاشته است.
گزارشی از مرکز جهانی الماس آنتورپ (AWDC) و Bain & co نشان داد که تولید این سنگ قیمتی در ابتدای سال 2019 قوی بود ، اگرچه با شروع همه گیری همه گیر ، روند بسته شدن و کاهش تقاضا در سراسر بخش موج می زد. چین نشانه خوبی از روند نزولی جهانی بود ، با برآورد 75 درصد از فروشگاه های طلا و جواهر در سرزمین اصلی با آغاز اقدامات ممنوعيت فعاليت ، تعطيل شدند.

نگرانی هاى اخلاقى نيز به طور مداوم صنعت الماس را درگیر خود کرده است ، چیزی که فقط در برخی مناطق با شیوع بیماری بزرگ شده است. به عنوان مثال ، تحقیقات IPIS نشان داد که تعداد کودکان زیر 15 سال که در تولید مواد معدنی در جمهوری آفریقای مرکزی کار می کنند ، از زمان شیوع Covid-19 افزایش یافته است – با افزایش تعطیلی مدارس ، از میانگین 10 کودک در هر سایت در سال 2019 به 15 در سال 2020 افزایش می یابد. نوجوانان وارد معادن می شوند. با تمام این بازی ها ، واضح است که صنعت الماس در مسیر بهبودی کامل هنوز با موانعی روبرو است.

دام های همه گیری

پل زیمنیسکی ، یک تحلیلگر صنعت الماس ، می گوید که بخش الماس به دلیل تخلیه سهام چندین معدن میراث قدیمی و همچنین حداقل جبران های جدید تولید – برای چند سال در مسیر نزولی قرار داشته است.

وی می گوید: “تعلیقات و محدودیتهای تولید مربوط به بیماری كرونا باعث كاهش روند عرضه می شود.” “به طور خاص ، در سال 2020 ، تخمین می زنم که حجم جهانی تولید الماس با بیش از 20٪ کاهش به حدود 113 میلیون قیراط برسد. این کمترین میزان تولید از دهه 1990 است.”

کارن رنتمیستر ، مدیر ارشد ارتباطات از AWDC ، به طور مشابه می گوید که این بخش از محدودیت های ناشی از همه گیری – به ویژه مراکزى مانند امارات و هند – ضربه بزرگی را متحمل شد.

معاملات معدودی که هنوز در حال انجام بودند ، با قیمت های قابل توجهی پایین تر انجام شد ، با گزارش IPIS که قیمت الماس هر قیراط از نظرسنجی سال 2019 به نصف رسیده است.

این همه گیری همچنین باعث تسریع در افزایش تجارت الکترونیکی در صنعت شد ، روندی که قبلاً به عنوان یک بازیگر جدید برای شکل دادن به این بخش در حال ظهور بود. البته ، با شیوع بیماری همه گیر در بیشتر مردم ، تقاضا برای الماس های خشن و صیقلی حتی در حوزه آنلاین نیز مورد توجه قرار گرفت.

انتهاى پيام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا