اخبارتاپراه و ساختمانصنعت و معدنویژه ها

استفاده از ظرفيت شركت هاى دانش بنيان دستاوردى براى نمايشگاه حمل و نقل ريلى

به گزارش صنعت كار، نمايشگاه بين المللى تهران در آخرين روزهاى سال ١٣٩٩ ميزبان هشتمين نمايشگاه بين المللى حمل و نقل ريلى، صنايع، تجهيزات و خدمات وابسته است.

صنعت ريل در تحقق برنامه ها و چشم اندازهاى اقتصادى نقش مهمى را ايفا مى كند. توسعه اين صنعت در حوزه اقتصادى مى تواند نقش مهمى در كاهش هزينه تمام شده و افزايش قدرت رقابت در بازارهاى صادراتى باشد.

سازمان گسترش و نوسازى صنايع ايران يكى از غرفه هاى حاضر در اين نمايشگاه است.

محسن صالحى نيا معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایدرو در حاشیه مراسم افتتاح این نمایشگاه با اشاره به اینکه در سال هاى اخیر ظرفیت هاى خوبی در حوزه تامین واگن و لوکوموتیو ایجاد شده است، گفت : برگزاری چنین نمایشگاهی که مجموعه ای از فعالیت های مهندسی ،طراحی ، ساخت و خدمات لجستیک را شامل می شود کشور را در رسیدن به نرخ استفاده از ظرفیت ریلی حمل ونقل نقل بار و مسافر یاری می رساند.
وى بيان كرد : این نمایشگاه مى تواند با استفاده از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان در استفاده بهینه از ظرفیت های موجود و تولید سایر تجهیزات مورد نیاز تولید واگن و زیرساخت در بخش بار و مسافر موثر باشد .
به گزارش خبرنگارصنعت كار، حضور شكت هاى دانش بنيان و همچنين جهاد دانشگاهى در اين نمايشگاه حاكى از پتانسيل هاى خوبى است كه در صنعت حمل و نقل وجود داشته و مى توان از آن بهره بردارى كرد.

در ادامه نيز صالحی نیا با بیان اینکه ایدرو مدیریت طرح تامین تعداد ۲۰۰۰ دستگاه واگن مترو مورد نیاز ۹ کلانشهر کشور را برعهده دارد گفت : تامین ۲۰۰۰ واگن برای ۹ کلانشهر یک برنامه میان مدت برای حمل و نقل درون شهری است که با مدیریت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران شروع شده و در این پروژه قرار است تا سقف ۵۶ درصد تولید داخل صورت پذیرد که اجرای آن بسیاری از اهداف را مهندسی طراحی و تولید داخل محقق می سازد.
صالحی نیا با اشاره به توانمندی هاى شرکتهای داخلی مانند مپنا و مجتمع صنعتی اسفراین در حوزه طراحی و مهندسی قطعات ریلی گفت : مجتمع صنعتی اسفراین به عنوان یکی از واحدهای تابعه ایدرو موفق شده برای نخستین بار چرخ منوبلوک قطار را به روش آهنگری شده طبق استانداردهای بین المللی تولید کند. همچنین ایدرو انواع محورهای لوکوموتیو و واگن را در داخل کشور تولید می کند.

توليد ريل ملى در ذوب آهن

به گزارش صنعت كار، شركت ذوب آهن اصفهان نيز كه در سال جارى توليد ريل ملى را در كارنامه خود ثبت كرد از غرفه هاى حاضر در نمايشگاه است.
ذوب آهن اصفهان امروز به عنوان اولين توليد كننده ريل در خاورميانه نقش مهمى در تامين نياز راه آهن ايفا مى كند.

در اين باره مهدى نصر معاون برنامه ریزی و توسعه ذوب آهن اصفهان در گفت و گو با خبرنگار صنعت كار، اظهار كرد: دوب آهن برنامه توليد خود را محقق كرد و در رابطه با توليد محصولات كيفى و جديد موفق بوده است.
وى ادامه داد: يكى از جديد ترين محصولات ما توليد ريل زبانه سوزن بود كه پيش تر از اتريش و فرانسه وارد مى شد.
به گفته وى، در واقع در توليد اين محصول به خودكفايى رسيده ايم.
معاون برنامه ریزی و توسعه ذوب آهن اصفهان تصريح كرد: توليد محصولات جديد با ارزش افزوده بيشتر از مهمترين برنامه هاى ذوب آهن براى سال آينده است.

صنعت حمل و نقل ريلى نقش مهمى در تحقق برنامه هاى توسعه اى از جمله افق ١٤٠٤ براى صنعت فولاد ايفا مى كند. ايجاد زيرساخت هاى ريلى مى تواند در هزينه هاى حمل و نقل بخش معدن موثر باشد.

انتهاى پيام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا