اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

افزايش نگرانى ها با رشد قيمت آلومينيوم

به گزارش صنعت كار، قیمت آلومینیوم در روز چهارشنبه به بالاترین سطح خود در حدود ٢ اخير سال رسيد، این مسئله باعث نگرانی در مورد کاهش عرضه در چین ، بزرگترین کاربر و تولید کننده اين فلز در جهان شده است.

آلومینیوم برای تحویل در ماه مه در روز چهارشنبه با افزایش 1 درصدی روبرو شد ، در حالیکه در بازار کامکس در نیویورک معاملات آتی 2.237 دلار در هر تن بود.

بیشترین معامله قرارداد آلومینیوم آوریل در بورس اوراق بهادار شانگهای با افزایش 4.2 درصدی به 17،640 یوان (2،728.62 دلار) در هر تن رسید و نزدیک به بالاترین سطح از آگوست 2011 یعنی 17،695 یوان در هر تن بود که آخرین بار در 26 فوریه رسید.

سرمایه گذاران در آستانه نشست سالانه پارلمان چین، که این هفته در پکن آغاز می شود ، جایی که چین اهداف خود را برای سال 2021 و همچنین برنامه پنج ساله بعدی خود برای توسعه اقتصادی اعلام خواهد کرد ، ناخوشایند بودند.

شیائو فو ، رئیس استراتژی بازار کالاها در بانک بین المللی چین به رویترز گفت. مغولستان داخلی چین ، یک منطقه بزرگ تولید کننده آلومینیوم ، به دلیل تلاش برای دستیابی به اهداف بازده انرژی ، بررسی پروژه های جدید در صنایعی که مقادیر زیادی انرژی از جمله آلومینیوم مصرف می کنند را متوقف می کند.

وى ادامه داد: اما ما باید روند گسترده تری را در سیاست های چین ببینیم. مغولستان داخلی تنها یک استان است بنابراین ما همچنین باید ببینیم که آیا سایر مناطق مهم تولید کننده آلومینیوم مانند شاندونگ یا شین جیانگ نیز چنین کاری انجام می دهند یا خیر. ”

یک تاجر مستقر در سنگاپور نيز به رویترز گفت: “تجهیزات آلومینیوم در حال حاضر محدود است. هر مشتری فیزیکی در حال حاضر از شما درخواست ضمانت نامه های آلومینیوم می کند.”

اين در حالى است كه وزارت بازرگانی آمریكا روز سه شنبه عوارض نهایی ضد دامپینگ روی ورق آلومینیوم آلیاژ معمولی از 18 كشور مورد بررسی را صادر كرد كه شامل 242.8 درصد واردات از آلمان است.

پرونده ضد دامپینگ و پرونده همراه با پرداخت یارانه برای جبران خسارت در مارس 2020 در دولت ترامپ آغاز شد. ورق آلومینیوم آلیاژ معمولی یک محصول نورد مسطح است که در نمای ساختمان و بدنه کامیون تا علائم خیابان استفاده می شود.

آلمان دارای بالاترین نرخ ضد دامپینگ ، از 49.4 تا 242.8 درصد و بیشترین صادرات ورق آلومینیوم به ایالات متحده با 286.6 میلیون دلار ارزش در سال 2019 بود.

بحرین ، دومین بار با ارزش 241.2 میلیون دلار ورق آلومینیوم صادر شده به ایالات متحده ، 4.83 duty نرخ عوارض ضد دامپینگ و نرخ یارانه تا 6.44 received دریافت کرده است.

تقاضای آلومینیوم در حال حاضر به سرعت در ایالات متحده رو به گسترش است. اما بدون شك كاهش عرضه در چين مى تواند بازار جهانى اين محصول را آشفته كند.

انتهاى پيام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا