اخبارصنعت و معدن

کسب لوح زرین و گواهینامه جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی

به گزارش صنعت کار، مهدی نصر، معاون برنامه ریزی و توسعه  ذوب آهن اصفهان، پس از دریافت گواهینامه و لوح مذکور گفت: هدف از حضور در این جشنواره، معرفی محصول جدید ریل زبانه سوزن به عنوان یک محصول استراتژیک و مهم در زمینه حمل و نقل ریلی می باشد . وی افزود: این محصول قبلا از دو شرکت اروپایی در فرانسه و اتریش خریداری می شد و با توجه به تحریم های موجود، شرکت راه آهن جمهوری اسلامی برای تهیه این محصول با مشکل مواجه شده بود، در همین راستا درخواست تولید آن به ذوب آهن اصفهان ابلاغ گردید و با همت کارکنان این شرکت با موفقیت به تولید رسید.
وی اضافه نمود :  این رویداد مهم،  مصداق تبدیل ،”تهدید تحریم” به “فرصت”می باشد و خوشبختانه بر اساس نیاز کشور، ذوب آهن اصفهان با نوآوری و تولید ریل زبانه سوزن، توانمندی خود را در این عرصه ثابت کرد.
وی ضمن قدردانی از کارکنان شرکت، بویژه همکاران سخت کوش  حوزه بهره برداری و مدیریت مهندسی نورد همچنین حمایت های مدیریت عالی شرکت، اظهار امیدواری نمود که با حمایت های لازم و همت و همدلی، همچنان فعالیت های ملی و نوآورانه در شرکت استمرار یابد و پیشگامی ذوب آهن اصفهان در این عرصه استحکام یابد.
وی همچنین یاد آور شد: ذوب آهن اصفهان تولید محصولات با ارزش افزوده بالا را در برنامه های سال ۱۴۰۰، به صورت ویژه مدنظر قرار داده است.
مهندس شیرین پرور مدیر پژوهش،فناوری و بومی سازی این شرکت نیز در حاشیه این رویداد گفت: بر اساس نیاز مشتری تا کنون تعداد ۲۰۰ شاخه از این ریل تولید و تحویل شده است.
وی همچنین نیاز کشور برای نوسازی و توسعه خطوط جدید را حدود ۲هزار ۵۰۰ تن محصول ریل سوزن عنوان نمود و گفت: ذوب آهن اصفهان تولید این محصول را در برنامه کار خود قرار داده است.
دکتر محمد ناطق رئیس کمیته ارزیابی جشنواره و قائم مقام دفتر توسعه فناوری و نوآوری های صنعتی شریف گفت: توسعه نوآوری به عنوان یک عامل رقابت پذیر می باشد و سازمانها باید دارای دو بال مهم نوآوری مستمر در حوزه محصول و موفقیت در بازاریابی  و برندینگ داشته باشند. در این راستا توانمندیهای دانشگاه نیز معرفی  و شبکه نوآوری برای سازمانها ایجاد می شود. سازمانها باید به دنبال راه اندازی بخش نوآوری محصول با مشارکت دانشگاه باشند. وی به برخی از مشکلات سازمانها اشاره کرده و راهکارهایی را ارائه کرد.
دکتر علی ملکی رئیس پژوهشکده سیاستگذاری شریف و دبیر علمی این رویداد نیز خاطر نشان کرد که بیش از ۵۰۰ شرکت با همکاری دانشگاه از پتانسیل آن استفاده می کنند. وی بیان کرد که سازمانها باید از اقتصاد صنعتی به اقتصاد نوآوری روی آورند و شرکتهای بزرگ باید پا به میدان گذاشته و با نوآوری که یک وظیفه ملی است فعالیت کرده و در ادامه شرکتهای نوپا راه اندازی شوند.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا