اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

همکاری «تسلا» برای تامین نیکل

به گزارش صنعت كار، سازنده اتومبیل های الکتریکی تسلا به عنوان بخشی از تلاش این شرکت برای تأمین تأمین فلز اصلی باتری، که مدیر عامل شرکت ایلون ماسک به عنوان مورد استفاده خود انتخاب کرده است ، به یک مشاور فنی در معدن نیکل کالدونیای جدید تبدیل خواهد شد.

به گزارش صنعت کار، رهبران سیاسی فرانسه روز پنجشنبه توافق کردند که اکثریت سهام تجارت نیکل Vale را به کنسرسیومی به نام Prony بفروشند که شامل بازرگان کالای سوئیسی Trafigura است.

معدنچی برزیلی ، بهترین تولید کننده نیکل در جهان ، بیش از یک سال درگیر خرید یک خریدار بود ، اما این واقعیت که کالدونیای جدید در مورد بحث استقلال خود از فرانسه بحث می کرد ، و جایی که نیکل یکی از منابع اصلی آنها است ، این فروش را  پیچیده کرده است.

رویترز گزارش داد که این توافق روز پنجشنبه منعقد شد ، 51٪ از سهام Vale را به مقامات استانی کالدونیای جدید و سایر منافع محلی می دهد.  Trafigura 19٪ سهام خواهد داشت وکمتر از 25٪ برنامه ریزی شده در معاملات فروش اولیه برای vale باشد .

طرفین همچنین خواستار تقویت استانداردهای زیست محیطی و تعیین هدف این مجموعه معدنی تا کربن خنثی تا سال 2040 شدند.

این اقدام به دنبال خاتمه دادن به اعتراضات نسبت به فروش برنامه ریزی شده معدن نیکل-کبالت Goro است که vale را مجبور به تعطیلی سایت در ماه دسامبر کرد.

کالدونیای جدید یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نیکل در جهان است ، اما اعتراضات سال گذشته توسط گروه هایی که به دنبال استقلال از فرانسه برای این جزیره بودند ، فروش را به تأخیر انداخت.

‏ Vale Nouvelle Calédonie (VNC) ، که شامل معدن Goro ، یک کارخانه فرآوری و بندر Prony است، از زمان آغاز فعالیت دو سال عقب مانده در سال 2010 ، یک بار مالی برای بار مالی ثابت کرد.

با افزایش تقاضا برای تولید باتری ، قیمت نیکل نسبت به سال گذشته بیش از 25 درصد افزایش یافت.

 

تسلا ، که به عنوان “مشارکت فنی و صنعتی” در معامله کالدونیای جدید نامگذاری شده است ، اخیرا نشان داد که قصد دارد برای تأمین منابع تولید باتری به تجارت معدن روی آورد.

این خودروساز همچنین حقوق استخراج لیتیوم را در نوادا تأمین کرده و معامله ای برای خرید کبالت از گلنکور (LON: GLEN) منعقد کرده است.  اما بیشترین نگرانی در مورد نیکل را نشان داده است که قسمت عمده ای از کاتد سلول های باتری یون لیتیوم است.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا