اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

تضمین اهداف فولادی با توسعه اکتشافات

به گزارش صنعت کار، زنگ خطر برای تامین مواد اولیه شرکت های فولادی به صدا در آمده است. اتفاقی که می تواند تحقق چشم انداز 1404 را با مشکل همراه کند. درنتیجه توسعه اکتشافات امروز بیش از گذشته  مورد توجه قرار گرفته و دستگاه های مرتبط با این بخش بدنبال انجام اکتشافات عمیق هستند.

اما با وجود شرایط تحریم و همچنین نبود علاقه در میان برخی سرمایه گذاران، ورود به اکتشافات عمیق کاری دشوار است اما آینده اهداف معدنی به آن وابسته است.

به عنوان مثال در صورت عدم تامین سنگ آهن مورد نیاز برای صنعت فولاد تمام سرمایه گذاری های انجام شده در خطر خواهد بود. از سویی دیگر این موضوع نگرانی دیگری را برای بازارهای صادراتی به همراه دارد. تمامی این موارد بر اهمیت انجام اکتشافات می افزاید.

در این باره امید اصغری، رئیس موسسه یونیدرو و استاد دانشگاه درباره توسعه اکتشافات به «صنعت کار» گفت: ما در شرایط محدودیت های سخت افزاری زیادی قرار داریم که توسعه اکتشافات را دشوار می کند. اما از دید بنده باید امکانات داخلی بسیج شده و با یک تحول جدید وارد این حوزه شد.

وی بیان کرد: اگر هزینه هایی که پیش تر در حوزه اکتشاف داشتیم را استمرار ببخشیم، شاید به بن بست برسیم درنتیجه ناچار هستیم با یک رویکرد جدید و اضافه شدن مجموعه ای از سخت افزارها و مجموعه ای از دانش نوین که در بستر های آکادمیک در حال شکل گیری است، باید در این مسیر حرکت کرد.

اصغری اضافه کرد: فراموش نکنیم باید در این راستا از مجموعه های دانش بنیان نیز حمایت ویژه به عمل آورد.

به گفته وی، با چنین اتفاقی خواهیم دید، با سخت افزار می توان اطلاعات بیشتری کسب کرد و با دانش مجموعه های استارتاپی می توان به نتایجی دست یافت که تا به امروز در اختیار نداشتیم.درواقع این مسیر منجر به کشف منابع جدید خواهد شد.

اصغری تاکید کرد: شکی بر کمبود منابع مالی نیست، اما اقبال اساسی به این موضوع نیست ، البته کم کم مدیران احساس می کنند با رو به اتمام بودن ذخایر باید به سمت اکتشافات عمقی رفت.

 

انتهای پیام/

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا