اخباربانک و بیمه

ورود شاخص بورس به مدار صعود

به گزرش صنعت کار، در معاملات امروز بیش از هفت میلیارد و ۲۷۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با یک‌هزار و ۴۹ واحد افزایش به ۳۸۸ هزار و ۹۹۹ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۶۶۱ واحد رشد به ۲۴۵ هزار و ۱۱۵ واحد رسید.

شاخص بازار اول سه‌هزار و ۳۴۶ واحد و شاخص بازار دوم، سه‌هزار و ۹۱۱ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، فولاد خوزستان (فخوز) با ۹۳۰ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۶۸۸ واحد، معدنی و صنعتی گل‌گهر (کگل) با ۶۰۰ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با ۴۸۰ واحد، پتروشیمی شیراز (شیراز) با ۳۵۳ واحد، گروه بهمن (خبهمن) با ۲۸۹ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۲۸۵ واحد، پتروشیمی خراسان (خراسان) با ۱۹۰ واحد و پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۱۶۸ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۷۱۰ واحد، صنعت غذایی کورش (غکورش) با ۱۵۹ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۱۵۰ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۱۳۴ واحد، صنعتی بهشهر (غبشهر) با ۹۹ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۹۹ واحد، بورس کالای ایران (کالا) با ۹۲ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۷۳ واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۷۰ واحد، با تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شدند.

برپایه این گزارش، امروز نماد شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، ‌گروه بهمن (خبهمن)، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو (خگستر)، بورس کالای ایران (کالا)، پارس‌فولاد سبزوار (فسبزوار) و ملی صنایع مس ایران (فملی) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک ‌میلیارد و ۷۴۵ میلیون برگه سهم به ارزش پنج ‌هزار و ۴۶۱ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

امروز شاخص فرابورس بیش از ۶۱ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۲۰ هزار و ۵۲۹ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۹۹۰ میلیون برگه سهم به ارزش ۹۱ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نماد پلیمر آریا ساسول (آریا)، صنعتی مینو (غصینو)، صنایع پتروشیمی تخت‌جمشید (شجم)، بیمه کوثر (کوثر)، مجتمع جهان فولاد سیرجان (فجهان) و بیمه اتکایی ایرانیان (اتکای)، با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، فرابورس ایران (فرابورس)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، پتروشیمی مارون (مارون)، پالایش نفت لاوان (شاوان) و اعتباری ملل (وملل) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا