اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

افزایش هزینه فولادسازان اروپا با شروع تحقیقات ضد دامپینگ

به گزارش صنعت کار، فولادسازان اروپایی که از کوره های قوس الکتریکی (EAF) استفاده می کنند ، می توانند هزینه های بیشتری را در خطوط تولید خود مشاهده کنند که نتیجه یک درگیری بین صادرکنندگان چینی الکترودهای گرافیت مصنوعی و تولیدکنندگان مستقر در اروپا است.

حدود 41درصد از فولاد خام اروپا (EU27 + UK) از طریق EAF تولید می شود که امکان استفاده بیشتر از محصولات بازیافت شده قراضه را فراهم می کند و نیاز به استفاده از الکترودهای گرافیتی مصنوعی دارد که نمی تواند جایگزین انواع دیگر الکترودهای کربنی با کارایی پایین شود.

به گفته محقق بازار Roskill ، مشخص نیست که هزینه های ناشی از بن بست چین و اروپا چقدر می تواند افزایش یابد.  با این حال ، پیش بینی نمی شود که این افزایش به سطح 2017/2018 برسد که کمبود عمده الکترود جهانی به دلیل افزایش ناگهانی تقاضای چین همزمان با تعطیلی کارخانه های زیست محیطی در این کشور آسیایی اتفاق افتاده است.

با این وجود نوسان در بازار الکترود ، می تواند مصرف کنندگان را به سمت احتیاط و ذخیره سریع سوق دهد ، به ویژه در زمانی که تقاضای جهانی برای فولاد در حال افزایش است و از اثرات کرونا تا سال 2020 بهبود می یابد.

این شرکت مستقر در لندن در تجزیه و تحلیل اخیر پیش بینی می کند، تولید فولاد EAF اروپا 7.0درصد در سال 2021 افزایش یابد.

در ماه ژانویه ، تولید کنندگان الکترود گرافیت Graphite Cova ، شرکت تابعه آلمان در Graphite India Limited ؛  Tokai Erftcarbon ، زیرمجموعه آلمان Tokai Carbon ژاپن ، و Showa Denko Carbon Holding ، یک شرکت ژاپنی با کارخانه های الکترود در آلمان ، اسپانیا و اتریش ، شکایتی را در کمیسیون اروپا مطرح کردند و ادعا کردند که واردات سیستم های الکترود گرافیتی خاص از چین انجام شده و در نتیجه باعث صدمه به صنعت منطقه می شود.

 

شاكيان ادعا كردند كه استفاده از قيمت ها و هزينه هاي داخلي چين براي فروش اين محصولات در اروپا مناسب نيست و چنين عملياتي منجر به افزايش ناگهاني خريد و حمل و نقل الكترودها قبل از اعمال هرگونه عوارض بالقوه مي شود.

در این سند ، کمیسیون معتقد است که شواهد کافی برای ادعای آغاز تحقیقات وجود دارد زیرا رفتار صادرکنندگان چینی باعث تحریفات و تأثیر بر قیمت ها و هزینه ها می شود.

‏ Roskill در بررسی خود درباره چگونگی پیشرفت اوضاع ذکر کرده است که EC قبلاً محدودیت های ضد دامپینگ را بر واردات الکترود اعمال کرده است.  در سال 2004 ، این مصوبه در مورد محصولات هندوستان اعمال شد . با این حال ، تحقیقات قبلی ضد دامپینگ EC درباره واردات چین در سال 2010 حذف شده بود.

در این پرونده آمده است: “همچنین بی ثباتی بازار منجر به افزایش برخی قیمت ها با افزایش قیمت فلزات آسیایی برای الکترودهای قدرت بالا (قطر 400 ، کارخانه چین) با افزایش 3.2 درصدی برای ماه فوریه شده است.”

 

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا