اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

هدف گذاری تولید 16 میلیون تنی برای سال 1400

به گزارش صنعت کار، ایمان عتیقی مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر اظهار کرد: در نظر داریم افزایش سرمایه 100 هزار میلیارد تومانی را در این مجمع مصوب کنیم.

وی با اشاره به وضعیت سهام گل گهر در بورس بیان کرد: تفاقات بسیار خوبی در سهام گل‌گهر رخ داده و با توجه به ریزش قیمت سهام در بورس گل‌گهر با مدیریت در این زمینه مانع کاهش قیمت «کگل» شد.

عتیقی با اشاره به اتفاقات سال رخ داده در سال 99، اضافه کرد: ما در یک سال اخیر کمترین افت نسبت به افت شاخص‌ها در بورس داشتیم. درواقع ۱۵۳ درصد شاخص کل رشد داشته و ۲۲۳ درصد رشد شاخص گل گهر بوده است که خود یک اتفاق مهم برای سهامداران است.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر اظهار کرد:۸.۹۶ درصد گل گهر در طی یک ماه اخیر رشد داشته است.

عتیقی با اشاره به سهم گل گهر در زنجیره ارزش فولاد تصریح کرد: در زنجیره فولاد در گندله و کنسانتره گل‌گهر دارای جایگاه نخست کشور است. درواقع گل گهر در تولید فولاد سهم 3 درصدی دارد.

به گفته عتیقی، تولید 16 میلیون تن محصول برای سال 1400 هدف گذاری شده است. از این میزان 12 میلیون تن گندله و 4 میلیون تن کنسانتره خواهد بود. علاوه بر آن حدود 444 میلیارد تومان برای فورش پیش بینی شده است.همچنین برای برنامه‌های ۱۴۰۰ گل گهر طی جلسات متعدد شورای توسعه گل‌گهر و هیات مدیره برگزار شده است انشااله شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

وی در پایان اظهار کرد: جهان فولاد و گهر ترابر نیز از شرکت هایی هستند که وارد بورس خواهیم کرد.

 

به گزارش صنعت کار، سهم شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در زنجیره ارزش فولاد 30 درصد است. این شرکت در تلاش است با اجرای پروژه های توسعه ای این نقش را افزایش دهد.

انتقال آب خلیج فارس به سیرجان اتفاقی بزرگ برای مجموعه گل است که می تواند بخشی از نگرانی ها برای تولید فولاد را برطرف کند. از سویی دیگر گل گهر در تلاش است تا این منطقه را به یک منطقه اقتصادی تبدیل کند.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا