اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

چگونه استخراج معدن به سودآورترین بخش استرالیا تبدیل شد

Heavy yellow mining dump truck at work site.

به گزارش صنعت كار، استخراج همچنان بزرگترین بخش ها در اقتصاد استرالیا است.  ارقام جدید اداره آمار استرالیا (ABS) نشان می دهد که این بخش بیش از یک دهم اقتصاد بین سال های 2019 و 2020 را به خود اختصاص داده است.

در همین حال ، صادرات منابع و انرژی در همان مدت به 221.2 میلیارد دلار ارزش خیره کننده رسیده است ،  استخراج معادن استرالیا به عنوان یکی از اجزای عظیم اقتصاد داخلی و بین المللی آن است.

این رشد مزایایی را به همراه داشته است ، از استخراج معادن يكى از پایدارترین و قابل اعتمادترین مشاغل در استرالیا است.

با وجود این ، بیماری همه گیر Covd-19 ، که بزرگترین چالش برای تعدادی از صنایع در سراسر جهان بوده است ، معادن استرالیا را با مشکل روبرو نکرده است.  این بخش در فرهنگ و اقتصاد کشور ریشه دوانده است ، حتی یک بیماری همه گیر یک ساله برای بیرون راندن آن از قلب استرالیا تلاش کرده است.

 

 معدن بزرگترین بخش استرالیا است

جالب توجه ترین آمار این است که استخراج معادن به عنوان بزرگترین بخش استرالیا از کل تولید ناخالص داخلی ملی 10.4٪ بین 2019 و 2020 بوده است.

علاوه بر این ، کارهای گسترده اکتشافی قبل از همه گیری ، تعدادی از ذخایر معدنی جدید مانند معدن طلای بتا هانت در استرالیای غربی را برجسته کرد که ارزش ارزش آن در عرض فقط 4 روز حدود 11.5 میلیون دلار بود.

 

 استخراج معادن برای اقتصاد استرالیا نادر است

این عملکرد مالی قوی منجر به تأمین معدن 0.1٪ از تولید ناخالص داخلی استرالیا در سال 2020 شد و یکی از تنها چهار بخشی بود که در کنار خدمات مالی ، مدیریت دولتی و ایمنی و آموزش و آموزش سهم مثبت داشت.  بیشتر این سهم مثبت ناشی از این بود که معادن استرالیا به تولید خود ادامه می دادند ، در حالی که سایر بخش ها برای ادامه کار تلاش می کردند.

بین ژوئن 2019 و ژوئن 2020 ، کل تولید صنعت معدن استرالیا 1.1 درصد افزایش یافته است.  این به عنوان مثال با کاهش 10.3 درصدی تولید ساخت و ساز ، 23.2 درصدی کاهش در مدیریت و 43.4 درصدی کاهش در بخش اسکان و خدمات غذایی مقایسه می شود.

 

 صادرات استرالیا همچنان در حال شکوفایی است

با وجود نگرانی در مورد تأثیرات همه گیر در تجارت بین الملل ، صادرات معدن استرالیا از نظر کمی و ارزشی رشد کرده است.  به طور خاص اشتهای چین برای سنگ آهن تحت تأثیر همه گیری ها باقی مانده است.

 

 قوانین مالی به نفع معدن است

عدم اطمینان در مورد تأثیرات طولانی مدت همه گیر باعث شده است که برخی از سرمایه گذاران در حمایت از پروژه های بزرگ استخراج معادن دچار تردید شوند.  اما از سوی دیگر ، اهمیت معدنکاری در اقتصاد استرالیا از این جهت است که بسیاری از قوانین مالی برای محافظت از سرمایه گذاری ، به ویژه از طرفداران خارجی ، تغییر داده شده است.

به عنوان مثال ، دولت در مارس 2020 اعلام کرد که تمام سرمایه گذاری های معدنکاری خارجی برای تأیید دولت به تأیید دولت احتیاج دارند ، اما به طور چشمگیری بازه زمانی را برای بررسی برنامه ها از 30 روز به شش ماه افزایش داد و سرمایه گذاری های کلان را عملی تر کرد.

 

 نوآوری های فناوری همچنان به پیشرفت معدن ادامه می دهد

استخراج معادن استرالیا از سوی تعدادی از سازمان های علمی و مبتکران فن آوری حمایت چشمگیری داشته است.  سازمان تحقیقات علمی و صنعتی مشترک المنافع از تعدادی از پروژه ها مانند آزمایشگاه 4.6 میلیون دلاری برای توسعه فناوری های چاپ سه بعدی و افزودنی های فلزی برای بخش هایی از جمله معدن ، و شبکه ردیابی کارگران از راه دور برای استفاده در معادن زیرزمینی پشتیبانی کرده است.

 

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا