اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

استراليا به دنبال تحول در معدنكارى

به گزارش صنعت كار، دولت استرالیا و بخش معدن در تلاشند تا نسل بعدی دانشمندان داده را به صنعت معدن جذب کنند تا به حفظ وضعیت استرالیا به عنوان رهبر نوآوری در استخراج معادن کمک کنند.

به طور تقريبى از هر جنبه از عملیات استخراج ، از فناوری های دیجیتال و هوشمند در معادن با ظرفیت های مختلف استفاده شده است. خواه نظارت هوشمندانه برای انجام عملیات مته و انفجاری، سیستم های تهویه هوا یا کامیون های حمل و نقل خودکار ، درواقع استرالیا یکی از طرفداران اصلی ورود معدن به قرن 21 است.

گزارش سال 2020 استرالیای غربی Data Science Innovation Hub و شرکت حسابداری KPMG پیش بینی کرد که این ایالت طی دهه آینده حدود 3000 شغل علوم داده ایجاد خواهد کرد ، انتظار می رود بسیاری از این شغل ها در صنعت معدن باشد.

علی رغم چالش هاى منحصر به فرد پیش روی صنایع در سال 2020 ، با رشد اقتصادی و آمارهای بیکاری ، بخش منابع استرالیا عملکرد نسبتاً خوبی داشت.

وزیر منابع ، آب و استرالیای شمالی در بیانیه ای در ژانویه 2021 گفت: “تعداد افراد شاغل در استخراج معدن در سه ماه منتهی به نوامبر سال گذشته 22،000 ، یا تقریباً 10٪ افزایش یافت ، و برای 264،000 شغل فراهم می کند. ”

اما این صنعت به دانشمندان داده احتیاج دارد ، افرادی که بتوانند انبوه اطلاعاتی را که این فناوری های هوشمند ارائه می دهند کالبد شکافی کرده و به بهبود کارایی و بهره وری فعالیت های استخراج کمک کنند.
البته بخشى از آن استعدادهای احتمالی ، دانشجویان جوان دانشگاه در استرالیا و خارج از کشور ، معمولاً تمایل ندارند شرکت های استخراج را به عنوان مقاصد بالقوه شغلی در نظر بگیرند.

سرمایه گذاری های علوم داده استرالیا

علم داده یک حرفه شکوفا است ، با چشم انداز شغلی تقریباً در هر صنعت ، و مطمئناً صنایعی که در سطح زمین ظاهر می شوند ، هیجان انگیزتر و پویاتر از صنعت معدن هستند. به دلایلی که مستند شده است ، معدنکاری در چند دهه گذشته با یک مشکل روبرو شده است.

برای جلب دانشمندان آینده نگر صنعت ، سال 2019 اعلام کرد سرمایه گذاری 7.67 میلیون دلار استرالیا (5.92 میلیون دلار) از دولت استرالیا برای تأمین بودجه دو مرکز تحقیقاتی معدن ، با همکاری دانشگاه ها و حامیان تجاری توسعه یابد.

وزیر امور وقت آموزش و پرورش گفت: “این مراکز به صنعت معدن در استرالیا کمک می کنند تا از داده ها برای تصمیم گیری مبتنی بر شواهد که منجر به بهره وری کارآمدتر می شود ، استفاده بهتر کند.”

یکی از این مراکز ، مستقر در دانشگاه آدلاید ، 3.7 میلیون دلار (دلار استرالیا) از دولت استرالیا به همراه 8.8 میلیون دلار دیگر از طرف دیگر حامیان طرح دریافت کرد.
به این مرکز ماموریت داده شد تا “نسل بعدی” دانشمندان و مهندسان داده را در زمینه هوش مصنوعی ، تجزیه و تحلیل داده ها و سیستم های حسگر پیشرفته آموزش دهد ، تا ارزش استخراج و پردازش منابع را افزایش دهد.

این مناطق به عنوان مناطق اولویت دار صنعت معدن برای تبدیل شدن به یک رهبر جهانی در استخراج معادن یکپارچه و همچنین تبدیل شدن به یک قطب جهانی برای تأمین تجهیزات ، فناوری و خدمات معدن دیجیتال ، شناخته شدند.

نیاز به دانشمندان داده در استخراج

اهمیت تجزیه و تحلیل داده ها برای مشاغل و صنایع در سراسر جهان افزایش یافته است. بینش های جمع آوری شده از جمع آوری داده های انبوه می تواند کارایی را افزایش دهد ، بازارهای جدید را شناسایی کند یا جهت های پیش بینی نشده کسب و کار را آشکار کند.

تقریباً هر مرحله از فرآیند استخراج می تواند از جمع آوری و تجزیه و تحلیل بهتر داده ها بهره مند شود. در سال 2020 ، دولت استرالیای جنوبی با همکاری پلتفرم نوآوری باز Unearthed Solutions برای راه اندازی یک رقابت جهانی اکتشاف برای شناسایی پتانسیل در منطقه غنی از منابع گاولر همکاری کرد.

وزیر انرژی و معدن استرالیای جنوبی ، گفت: “در سطح جهان ، یافتن ذخایر معدنی جدید دشوارتر شده است و كشفهای نسل بعدی باید فراتر از زمین شناسی سنتی باشد.”

“تجزیه و تحلیل این گنجینه اطلاعاتی توسط دانشمندان و دانشمندان علوم زمین شناسی فقط در مدت 5 ماه یک جهش شگفت انگیز در استفاده از هوش مصنوعی ، الگوریتم های یادگیری ماشین و تجزیه و تحلیل داده های ریاضی جایگزین برای بخش معدن است.”
تجزیه و تحلیل داده ها از طریق مته های هوشمند و سیستم های انفجاری می تواند باعث استفاده موثرتر از مواد منفجره شود و از قرار گرفتن در معرض کارگران در برابر مواد خطرناک کاسته شود. و داده های حاصل از تجهیزات معدن دیجیتالی می تواند پیش بینی دقیق زمان خرابی یک قطعه از تجهیزات یا ماشین آلات را فراهم کند.

به طور كلى هوشمندسازى فرآيند معدنكارى منجر به كاهش حوادث و افزايش هرچه بيشتر بهره ورى مى شود.

انتهاى پيام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا