اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

توليد زغال سنگ در كش و قوس كرونا و اعتصاب ها

به گزارش صنعت كار، ، پس از همه گيرى ویروس کرونا برای تولید کلمبیا ، تولید زغال سنگ اين كشور 40 درصد کاهش یافت ، درواقع اين ويروس به همراه اعتصاب 91 روزه در یک معدن بزرگ تأثیر زيادى بر توليد اين محصول گذاشت.
آژانس ملی معدن در بیانیه ای اعلام کرد ، این کشور آمریکای جنوبی ، پنجمین صادر کننده بزرگ سوخت در جهان ، در سال گذشته ميلادى، 49.5 میلیون تن زغال سنگ تولید کرده است که در مقایسه با 82.4 میلیون تن در سال قبل ، کمتر است.
بسیاری از معادن سال گذشته در بیش از پنج ماه به طور موقت کار خود را کاهش دادند و بزرگترین اتحادیه معدنچی Cerrejon طولانی ترین اعتصاب را در تاریخ شرکت داشت.
البته علاوه بر سرژون – که مشترکاً متعلق به گروه BHP است ، Anglo American Plc و Glencore Plc – Drummond همچنین یک تولید کننده عمده است.
یک شرکت تابعه متعلق به Glencore ، ماه گذشته گفت که پس از بررسی بررسی شده که شروع مجدد عملیات واحد اقتصادی مقرون به صرفه نیست ، قراردادهای استخراج کلمبیا را پس می گیرد.
وزیر معادن و انرژی در بیانیه ای گفت: “زغال سنگ منبع مهمی از منابع ، اشتغال و فرصت ها برای کشور ما است و خواهد ماند” .
وى افزود: دولت در حال کار با مقامات منطقه ای است تا سوخت را بیشتر رقابتی کند.
تولید طلا ، که به عنوان مهمترین عامل متنوع سازی میزان تولید مواد معدنی در کشور شناخته می شود ، در سال گذشته 29.9 درصد افزایش یافت و از 36.7 تن در سال 2019 به 47.6 تن رسید.
اين آژانس گفت ، این بالاترین رقم تولید از سال 2017 بوده و نشان دهنده افزایش مهم حق امتیازات و مالیات است.
در این بیانیه آمده است که تولید نیکل با 11درصد کاهش به 79.6 میلیون پوند کاهش یافته است.

به گزارش صنعت كار، همه گيرى كرونا بر اقتصاد جهانى و بازارهاى مهم از جمله نفت و معدن اثر گذار بوده است. بسيارى شركت هاى معدنى جهان در سال گذشته به دليل شيوع كرونا برنامه توليد خود را كاهش دادند.

انتهاى پيام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا