اخبارصنعت و معدن

۵ حوزه‌ای که تمرکز بر آن می‌تواند تحریم‌ها را خنثی کند

به گزارش صنعت کار، جعفر قادری، با اشاره به راه‌های خنثی‌سازی تحریم‌ها در کشور گفت: ما اگر بخش‌هایی را که در آن مزیت نسبی داریم مورد توجه قرار دهیم، می‌توانیم تحریم‌ها را خنثی کرده و حتی فضای رقابتی هم ایجاد کنیم.

وی تأکید کرد: ما اگر در حوزه‌هایی نظیر «دارو و تجهیزات پزشکی»، «صنعت غذایی و کشاورزی»، «معدن»، «پتروشیمی» و «فلزات اساسی» متمرکز شویم، می‌توانیم تحریم‌ها را دور زده و تحریم‌ها را بی‌اثر کنیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت‌های بخش کشاورزی ما شکوفا نشده و هنوز شرکت‌های دانش بنیان را وارد فعالیت بخش کشاورزی نکردیم، اظهار داشت: ما اگر شرکت‌های دانش بنیان را وارد فعالیت بخش کشاورزی کنیم می‌توانیم کم آبی، خشکسالی، و برخی محدودیت‌ها را برطرف کنیم.

قادری با بیان اینکه بخش معدن، بخش مهمی است، اظهار داشت: این بخش حتی می‌تواند جایگزین بخش نفت شود. همچنین ما در بحث پتروشیمی‌ها کار آنچنانی انجام ندادیم در حالی که این بخش می‌تواند فرصت‌های زیادی را در اختیار کشور قرار داده و گره‌گشا باشد و ارز مایحتاج ما را تأمین کند.

این نماینده تأکید کرد: بنابراین اگر بیاییم و تمرکز خود را روی بخش‌های برشمرده شده بگذاریم، قطعا خنثی سازی تحریم‌ها محقق خواهد شد.

منبع: میزان
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا