اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

ایمنی در معادن رو به افزایش است

به گزارش صنعت كار، از واکنش سریع نجات معدن سال 2002 Quecreek تا بهبود معجزه آسای همه 33 معدنچی شیلی در سال 2010 ، تعدادی از نوآوری ها، فن آوری و اقدامات ایمنی برای محافظت از معدنچیان در شدیدترین محیط ها پدید آمده است.

همانطور که در طول سال ها عملیات استخراج معادن تکامل یافته است ، با نوآوری های فناوری و آگاهی از ایمنی برای تقویت قوانین و تلاش های مدیریت ریسک ، ما همچنین شاهد هستیم که تلاش های نجات برای تبدیل شدن به یک ماشین روغن کاری خوب تکامل یافته است.
آخرین نمونه ، در معدن طلای Hushan چین ، نمایانگر کاملی از این موضوع است: شاهکاری که با ساده سازی سرویس های امداد و نجات در طول سال ها امکان پذیر شده است ، و نشان می دهد که چگونه فن آوری و نگرش در مورد بهترین اقدامات باعث ایجاد فضای ایمنی معدن می شوند.

در حالی که بهداشت و ایمنی در صنعت معدن طی سالها پیشرفت چشمگیری داشته است ، اما همچنان یک شغل خطرناک است. كاهش ذخایر معدن ، کارگران را مجبور می کند تا به مکانهای فزاینده ای دور و عمیق برای تهیه مواد بروند.

بنابراین حوادث به ویژه در استخراج سنگ سخت ، هنوز هم یک اتفاق معمول است.
با وجود انجام عملیات در برابر زمینهای ناپایدار و همچنین عمق و تعداد افراد به دام افتاده ، ظرفیت امداد و نجات افزایش یافته است.

فناوری پوشیدنی

پیشرفت های فنی تقریباً در هر صنعت در زندگی مدرن در حال شتاب گرفتن است و اگرچه پیش بینی هایی که در آینده رخ خواهد داد متفاوت است ، اما یک اطمینان این است که پیشرفت فناوری ایمنی معدن فقط ادامه خواهد داشت. گزارش Deloitte بر گسترش فناوری های جدید در واکنش به از بین رفتن سایت های معدن ، با بخش عظیمی از این چشم انداز جدید در فناوری های پوشیدنی ، تأکید می کند.

زمانى كه نوبت به نظارت بر وضعیت فیزیکی افراد به دام افتاده می رسد ، فناوری های پوشیدنی می توانند در تنظیم دقیق علائم حیاتی مانند دمای بدن ، ضربان قلب ، اندازه گیری بیو پتانسیل و فشار بارومتری نقش مهمی داشته باشند. شرکت ها در حال توسعه طیف وسیعی از پوشیدنی ها برای نظارت بر زمان واقعی کارگران هستند ، یکی از معروف ترین آنها کلاه های سخت هوشمند است.

گاردات مستقر در ایالات متحده کلاه ایمنی مجهز به سنسورهایی را تولید کرده است که می تواند ایمنی کارگران را در محیط اطراف آنها تشخیص دهد ، در حالی که K4 Integration مستقر در کانادا برای هر یک از کارگران خود کلاه های سخت شخصی تهیه می کند که اطلاعات مربوط به موقعیت و وضعیت آنها را در زمان واقعی ارائه می دهد. M3SH Technology ، تولید کننده تجهیزات الکترونیکی بهداشت و ایمنی در نیوبرانزویک ، به همین ترتیب کلاه ایمنی تولید کرد که شرایط محیط موجود در معدن و همچنین علائم حیاتی کارگران را کنترل می کند.

این پوشیدنی ها همچنین می توانند به شرکت ها اجازه دهند اطلاعات مربوط به موقعیت کارگران را در اختیار شما قرار دهند و به آنها در تشخیص مصائب کمک کنند.

استفاده از گذرگاه های نجات

با به دام افتادن معدنچیان در زیر زمین ، ایجاد و استفاده از هر گذرگاه موجود (هرچند کوچک) بسیار مهم است. در طول سال ها ، آنها به عنوان کانالی برای حمایت فیزیکی و احساسی از معدنچیان زیر استفاده شده اند.

در حادثه ای در سال 2018 در ویرجینیای غربی ، فناورى غول پیکر هوای تازه را به داخل محبوس شده و همچنین آب که چندین معبر غار را مسدود کرده بود ، حمل می کردند. در همین حال ، در معدن هوشان ، تیم های امداد و نجات از این گذرگاه ها برای مواد دارویی و همچنین ردیاب های زندگی و محلول های غذایی استفاده کردند.

این گذرگاه ها معمولاً برای ارتباطات نیز مورد استفاده قرار می گیرند ، نه تنها به افراد روی سطح این امکان را می دهند تا از وضعیت گرفتارشدگان مطلع شوند ، بلکه پیام ها و خوراک عزیزان را به کارگران نیز ارسال می کنند.

اهمیت همکاری

عملیات نجات معدن دیگر فقط کار معدنچیان نیست. در مقاله هاروارد درباره نجات معدن در شیلی ، همکاری بین افراد از زمینه های مختلف دلیل موفقیت این عملیات ذکر شده است.

متخصصانی مانند مهندسین ، زمین شناسان و متخصصان حفاری برای کمک به هواپیما آورده شدند و همچنین کادر پزشکی ناسا برای ارائه مشاوره در مورد حفظ سلامت جسمی و روحی در حالی که در محله های کوچک نگهداری می شوند.

هماهنگی و همکاری در یک تیم برای انجام یک مأموریت نجات موفق بسیار مهم است. این نکته نیز مطرح شده است که ادغام فناوری در عملیات معدن نیاز به ارتباط با نیروی کار معدن دارد ، اطمینان حاصل شود که آنها به روز هستند و از فن آوری های جدید و پیامدهای آن آگاهی دارند.

فناوری سنجش

فن آوری سنسور یکپارچه و اتصال چندین دستگاه به یک سرور اصلی به معنای ساده سازی سرویس های مانیتورینگ است که مشکلات و خطرات آن در زمان واقعی شناسایی و گزارش می شود. فناوری سنسور مورد استفاده در نقشه برداری از مکانهای استخراج همچنین می تواند زمینهای ناپایدار یا شکننده و همچنین مکان یابی کارگران به دام افتاده را مهار کند.

‏ Hexagon Mining یک سکوی خودکار وسایل نقلیه را منتشر کرد که به معدنچیان امکان می دهد تجهیزات تجسمی را با هشدارهای مربوط به مناطق خطرناک برای افراد و ماشین آلات دریافت کنند. در حالی که بیشتر یک اقدام پیشگیرانه است تا یک فناوری نجات ، این سیستم عامل پیشرفت فناوری در صنعت و چگونگی پیش بینی اتوماسیون برای هدف قرار دادن مهم حوادث در سایت های معدن را به نمایش می گذارد.

رباتیک

استفاده از فن آوری برای جلوگیری و کمک به هنگام غارنوردی البته به ایجاد ربات های نجات دهنده معدن گسترش یافته است. یک نمونه توسط گروه سیستم های هوشمند ، رباتیک و سایبرنتیک در ساندیا – به نام Gemini Scout Mine Rescue Vehicle – ساخته شد.

در حالی که تصادفات بخشی اجتناب ناپذیر از صنعت معدن است ، پیشرفتهای فن آوری در حال شکل گیری شبکه ایمنی فزاینده ای است که در صورت گرفتار شدن برای کمک به کارگران تلاش می کند و یک روز ، خطرات را به طور کامل از بین می برد.

انتهاى پيام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا