اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

افزايش اشتهاي چين در واردات قراضه مس

به گزارش صنعت كار، نظام جدید واردات که طبقه بندی قراضه را به عنوان “منبع” طبقه بندی مجدد کرد ، در نوامبر گذشته به اجرا درآمد و مواد قابل بازیافت با عیار بالا را از لیست “پسماندهای جامد” که اکنون ممنوع شده اند ، حذف کرد.

چین از نظر تاریخی بزرگترین خریدار ضایعات مس در جهان بوده است اما به نظر می رسید که واردات در معرض خطر ناپدید شدن قرار دارد زیرا اداره گمرک این کشور آستانه های خلوص مواد زائد فلزی را به طور پیوسته در طی سال های 2018-2020 افزایش داد.

در کدهای جدید گمرکی باید شاهد بهبود حجم واردات باشیم و امسال نیاز اين کشور به مس را به صورت تصفیه شده کاهش دهد.

حجم اين واردات نیز بهبود خواهد یافت زیرا تجمع چشمگیر مس یک ساله باعث تحریک حرکت قراضه جهانی می شود.

واردات قراضه مس چین طی سه ماه گذشته به طور متوسط ​​103000 تن در هر ماه بوده است ، این رقم در دوره سه ماهه قبل از تغییر کد گمرکی در ماه نوامبر برابر با 76000 تن بوده است.

گفته می شود ، تحمل واردات جدید گسترده تر از حد انتظار است و بدن بازیافت فلزات چین به 26 تأمین کننده خارجی دیگر اجازه داده است که قراضه مس را به این کشور عرضه کنند.

این نشان می دهد که واردات باید در طول سال جاری با شتاب ادامه یابد ، اما تجارت بین المللی قراضه به زودی به جایی که قبل از آغاز بسته شدن درب چین در سال 2018 بود ، بازگشت.

حجم اولیه در اوایل دهه گذشته که چین بیش از چهار میلیون تن قراضه مس هر ساله وارد می کند ، به قله های قبلی باز نخواهد گشت.

بیشتر این حجم توسط مواد درجه پایین متورم می شد که اکنون حتی با کد جدید گمرکی نمی توانند وارد کشور شوند.

علاوه بر این ، جریان تجارت طی چند سال گذشته با حمل و نقل قراضه درجه پایین از مالزی تغییر شکل داده است ، جایی که قبل از حمل و نقل به چین مرتب شده و به مواد با کیفیت بالاتر یا شمش مس ارتقا می یابد.

مالزی اکنون بزرگترین تامین کننده ضایعات مس در چین است که 18 درصد کل واردات سال گذشته را به خود اختصاص داده است.

ایالات متحده ، که زمانی تأمین کننده غالب چین بود ، فقط 11 درصد بود.  این کشور در سال گذشته بیش از چین قراضه مس به مالزی حمل کرده است.

 

 

انتهاي پيام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا