اخباربانک و بیمهتاپ

جبران کسری بودجه از طریق انتشار اوراق باعث آسیب به بازار سرمایه می‌شود

به گزارش صنعت كار، فردین آقابزرگی کارشناس بازار سرمایه، در رابطه با تاثیر افزایش توجهات وزارت صمت بر ورود کالاهای صنعتی و معدنی در سال ۱۴۰۰ به بورس کالا، اظهار کرد: ابزارهایی که در بازار سرمایه وجود دارد اعم از معافیت‌های مالیاتی، معاملات فیزیکی کالاها ی مورد نظر مانند فولاد ، مس یا مشتقات آن سبب شده است تا بحث هایی در رابطه با انتشار اوراق در صنایع معدنی طی سال ۱۴۰۰ مطرح شود.

او بیان کرد: بازار سرمایه برای تامین مالی صنایع تولیدی به ویژه مواد معدنی محل مناسبی است اما به دلیل اینکه امسال دولت به دنبال کسری بودجه است اگر همانند سال گذشته دست به انتشار اوراق بزند باز هم بازار سرمایه با زیان مواجه خواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: اگر دولت برای تامین کسری بودجه از طریق پذیر نویسی در صندوق های پروژه یا سایر موارد اقدام کند نه تنها به ضرر بورس نخواهد کرد بلکه برای رشد اقتصاد کشور نیز موثر خواهد بود.

آقابزرگی تصریح کرد اما به نظر می رسد که وزارت صمت به دنبال انتشار اوراق باشد تا بتواند بدهی های دولت را پوشش دهد.

او بیان کرد: هر گونه منابع که از طریق بازار سرمایه و بورس تامین شود و در راستای تولید قرار گیرد برای اقتصاد کشور مناسب خواهد بود اما اگر مانند سال گذشته محوریت انتشار اوراق باشد بازهم سبب خروج منابع مالی از بازار سرمایه خواهد شد.

اقابزرگی در پایان درباره پیوند بین وزارت صمت و بازار سرمایه، گفت: اگر منظور از پیوند هماهنگی بین اعضای تصمیم گیر در حوزه اقتصاد و نگاه همزمان به بازار سرمایه باشد مشروط به آنکه مانند سال گذشته در تصمیمات دچار تناقضات نشوند به طور قطع بازار سرمایه با رشد مواجه خواهد شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا