اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

کنگو چشم به قدرت قیمت کبالت دارد

به گزارش صنعت کار، گرچه کنگو تحت سلطه معادن عظیم صنعتی قرار دارد، اما در حدود یک پنجم فلز آبی-نقره ای آن هنوز در دسترس بوده و در شرایط غالباً غیرقانونی و خطرناک حفر می شود.

ژان دومینیک تاکیس کومبو، رئیس خریدار کبالت جدید دولت، مصمم است که این مورد را تغییر دهد.

وی دارای انحصار تمام کبالت های حفر دستی در کشور آفریقای مرکزی خواهد بود و به او قدرت بهبود شرایط کار و کنترل بالقوه تقریباً 15٪ از تولید جهانی را می دهد.

وی می گوید امیدوار است که این سهم از بازار به اندازه کافی بزرگ باشد که بتواند از طریق تأثیر شرکت نفت عربستان سعودی یا آرامکو با نفت، بر قیمت کبالت تأثیر بگذارد و در نهایت سود را برای دولت افزایش دهد.

تاکیس 61 ساله در مصاحبه ای گفت: “شما نمی توانید در مورد بخش نفت صحبت کنید بدون اینکه از آرامکو صحبت نکنید.”  “ما معتقدیم که EGC چهره و هویت کنگو را برای افرادی که درگیر کبالت هستند به بازار معرفی خواهد کرد.”

 تسلا ، ب ام و

کنگو نزدیک به 70 درصد از کل عرضه جهانی کبالت مورد استفاده در باتری های لیتیوم یون را دارد که اکثر وسایل نقلیه الکتریکی را تأمین می کند.  بخشی که به صورت دستی حفر شده است ، مدتهاست به دلیل شرایط خطرناک کار ، با مرگ و میر و کار کودکان مورد انتقاد قرار گرفته است.

نگرانی در مورد صنعت، معدن کاران و خودروسازان را ترغیب کرده است تا مشتریان را در مورد تأمین اخلاقی این فلز اطمینان دهند .

– BMWدر سال 2019 گفت که فلز را از منابع صنعت خریداری نخواهد کرد و مانند Tesla Inc ، از ابتکاراتی برای بهبود شرایط فضای کار در سایت های معدنی استفاده می کند.

 استانداردهای ایمنی

‏ EGC قصد دارد با استفاده از انحصار خود استخراج صنعتگر را به سایت های مورد تأیید محدود کند که برای اطمینان از مطابقت آنها با ایمنی و سایر استانداردها کنترل می شوند.  تاکیس گفت: این شرکت دولتی در سال 2021 حدود 8000 تن کبالت موجود در فرم هیدروکسید تولید خواهد کرد که تولید آن “به طور گسترده” در سال های آینده گسترش خواهد یافت.

‏ EGC در یک معامله پنج ساله با خانه تجاری Trafigura Group همکاری می کند تا بودجه ایجاد و کنترل مناطق استخراج صنعت ، ایستگاه های خرید سنگ معدن و هزینه های مربوط به خرید ، پردازش و تحویل هیدروکسید کبالت به خریداران نهایی را تأمین کند.

سخنگوی Trafigura روز پنجشنبه گفت: “ما پیش بینی می كنیم كه كار قابل توجهی برای بالا بردن سایت به سطحی كه مطابق با استاندارد تازه راه اندازی شده EGC باشد ، داریم.”

قیمت کبالت در سال گذشته تقریبا 70 درصد افزایش یافته است و هم اکنون با بیش از 50 هزار دلار در هر تن در بورس فلزات لندن تجارت می شود.

 

انتهای پیام/

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا