اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

آیا مس کلید تبدیل CO2 به سوخت می شود؟

به گزارش صنعت کار، در مقاله ای که در ژورنال Angewandte Chemie منتشر شد ، دانشمندان توضیح دادند كه آنچه آنها انجام دادند بهینه سازی كاتالیزورهای مس موجود برای بهبود انتخاب و پایداری طولانی مدت آنها است.

به گفته محققان ، حتی اگر مس پیش تر به عنوان یک کاتالیزور امیدوار کننده ظاهر شده باشد ، باید به شکل یونی با بار مثبت باشد.  مسئله این است که در شرایط واکنش متداول ، مس به سرعت از حالت بار مثبت خود به حالت خنثی تبدیل می شود ، که برای تشکیل محصولات با بیش از دو اتم کربن نامطلوب است و در نتیجه کاتالیزور را غیرفعال می کند.

برای حل این مسئله ، تیم تحت هدایت Yanfang Song یک کاتالیزور مس را با بور اصلاح کردند.  به طور جزئی ، آنها نسبت های مختلف مس و بور را آزمایش کردند و ترکیب مطلوب را برای ایجاد ترکیباتی با بیش از دو اتم کربن تعیین کردند.

آنها همچنین نشان دادند که کاتالیزور بور و مس را می توان در چگالی مورد نیاز در مقیاس صنعتی کار کرد.

آزمایش آنها شامل پیاده سازی سیستمی به شکل الکترود انتشار گاز است که در آن یک کاتالیزور جامد واکنش الکتروشیمیایی بین مایع و فازهای گازی را کاتالیز می کند.  در مرز این مراحل ، CO2 باید حل شود و گروه توانست با استفاده از یک چسب مخصوص به این هدف برسد.

علاوه بر این و برای جلوگیری از خوردگی الکترودها و پایدار نگه داشتن سیستم برای مدت طولانی ، شیمی دانان به اصطلاح “آند قربانی” ساخته شده از روی را در سیستم ادغام کردند.  از آنجا که فلز نجیب کمتری نسبت به مس است ، ابتدا خورده می شود ، در حالی که مس از آن صرفه جویی می شود.

ولفگانگ شومان ، یکی از نویسندگان این تحقیق ، گفت: “ترکیب یک ماده کاتالیزور انتخابی و فعال در یک الکترود انتشار گاز و افزودن روی تثبیت کننده گام مهمی در جهت استفاده از CO2 برای سنتز مواد شیمیایی پایه است.”

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا