اخبارراه و ساختمان

افزایش ۱۰۰ درصدی عملیات اجرایی راه آهن رشت به منطقه آزاد انزلی

به گزارش صنعت کار، براساس راهبرد تعیین شده از سوی سرپرست سازمان منطقه آزاد انزلی و با عنایت به اهمیت پروژه ملی اتصال این منطقه به خط ریل سراسری؛ بعد از تودیع مالی کامل قدرالسهم سازمان در پروژه و تأمین مصالح،اقدام به استقرار یک گروه از پرسنل و کارشناسان سازمان در محل اجرای این طرح در محدوده منطقه نمود و با برقراری بازدیدهای میدانی، افزایش حجم،میزان،ساعت کاری و اجرای همزمان طرح از چند جبهه، بهمراه همکاری بیشتر از تعهدات توافقنامه با وزارت راه و شهرسازی، زمینه سرعت بخشی به روند احداث پروژه مزبور را فرآهم آورد.

اجرای طرح ملی اتصال منطقه آزاد انزلی به خط ریل سراسری کشور در ایستگاه پیربازار رشت، در دو قطعه ۶ و ۷ در حال انجام و تکمیل بوده و قطعه ۷ که منتهی به مجتمع بندری کاسپین می شود، به طول حدود ۱۱ کیلومتر و با یک دهنه پل می باشد. پلی که با عبور از روی بزرگراه رشت انزلی،نقش مهمی در مدیریت ترافیک قطار و خودروهای عبوری ایفا می کند.

گفتنی است دکتر حسن روحانی ریبیس جمهوری در آیین افتتاح و بهره برداری از طرح های منطقه آزاد انزلی و در نشست های مختلف ملیو بین المللی نسبت به تکمیل هرچه سریع تر این طرح ملی تأکید داشته و در این راستا دکتر محمد باقر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه، معاونین دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد نیز در ۲ ماه گذشته از روند تکمیل این پروژه بازدید به عمل آورده اند.

راه آهن رشت به بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی علاوه بر اهمیت ویژه در حمل و نقل کالایی و مسافر داخلی؛ باعث اتصال بنادر جنوبی به تنها منطقه آزاد شمال کشور شده و با تکمیل حلقه های زیرساختی کریدور شمال-جنوب و مسیر ترانزیتی چین-قزاقستان-ایران، زمینه افزایش حمل و نقل کالا مابین کشورهای حوزه اوراسیا و جنوب خلیج فارس از یک سو و چین با کشورهای جنوب و غرب آسیا می شود. در نتیجه با بهره برداری از این پروژه شاهد توسعه مراودات فرامنطقه ای با محوریت منطقه آزاد انزلی و کشورمان،اشتغالزایی و درآمدهای ارزی بیشتر خواهیم بود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا