اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

وزن سنگین تولید داخلی در برابر صادرات/ اقتصاد ایران چشم انتظار مذاکرات وین

به گزارش خبرنگار صنعت کار، سید حمید حسینی عضو هیات رئیسه اتاق ایران و عراق درباره تاثیر رفع تحریم ها بر مانع زدایی از تامین مالی بیان کرد: بدون شک با رفع تحریم ها از تامین مالی خارجی مانع زدایی خواهد شد و آزاد سازی منابع مالی در خارج از کشور یکی از اهداف اصلی برای این موضوع است.

وی ادامه داد: از سویی دیگر امکان دسترسی به فاینانس ها فراهم خواهد شد و می توان از آن در پروژه ها استفاده کرد.

حسینی همچنین درباره مانع زدایی از تولید و صادرات نیز افزود: در اقتصاد ایران بازار داخلی وزن بیشتری از بازار صادراتی دارد درنتیجه کفه سنگین تر به سمت تولید می رود و با احیای تولید صادرات نیز توسعه پیدا می کند. البته توسعه صادرات هم می تواند بر تولید اثر گذار باشد اما به اعتقاد بنده باید موانع از مسیر تولید برداشته شود که به صادرات کمک خواهد کرد.

وی در ادامه اضافه کرد: ریشه بسیاری از مشکلات در تحریم است درواقع بسیاری از تصمیمات گرفته شده در این سال ها مانند ارز 4200 تومانی و پیمان ارزی ریشه در موضوع تحریم دارد.

عضو هیئت رئیسه اتاق ایران و عراق حل همچنین بیان کرد شدن مشکلات ما با امریکا و اروپا  مشکلات در بازار عراق، سوریه و یمن نیز برطرف و فرصت خوبی برای حضور شرکت های فنی و مهندسی ایران است. امروز 27 میلیارد یورو پول در صندوق بازسازی سوریه است. اروپایی های این مبلغ را تا پیش از انتخابات سوریه که امسال برگزار می شود آزاد نخواهند کرد. با برگزاری انتخابات سوریه این رقم فضای بسیار خوبی برای حضور در پروژه های فنی و مهندسی این کشور برای ایران خواهد بود. بدون شک در بازسازی یمن نیز ایران جزو اولویت ها خواهد بود. تمامی این موارد فرصت های خوبی برای اقتصاد ایران است.

به گزارش صنعت کار، بدون شک رفع تحریم ها حضور ایران در پروژه های بازسازی منطقه از جمله سوریه و یمن می تواند درآمد ارزی کشور را فراهم کند. توسعه صادرات نیز با اثر گذاری بر تولید بر تحقق جهش تولید و اشتغالزایی نیز موثر خواهد بود اما باید منتظر ماند و دید نتایج مذاکرات جدید در وین به کجا می رسد.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا