اخبارصنعت و معدن

رکود شکنی صنعت لوازم خانگی در سال ۹۹/ به تولید 15میلیون لوازم خانگی در سال گذشته رسیدیم

به گزارش صنعت کار، کیوان گردان در گفتگو با برنامه گفتگوی خبری ۱۸:۳۰ با بیان این مطلب، افزود: با شروع کرونا و آغاز پروتکل‌های بهداشتی تمام معادلات دچار تحول و مشکلات متعددی نیز ایجاد شد و در چنین شرایطی تحریم‌ها نیز اقتصاد کشور را در عرصه‌های مختلف تحت تاثیر قرار داده و منجر به مواجهه با پیچیدگی‌های مختلفی در این سال شد.

وی ادامه داد: در این شرایط با باور به شعار جهش تولید، برنامه ریزی‌های دقیقی صورت گرفت و مسیر حرکت بنگاه‌های تولیدی نیز مشخص شد.

گردان گفت: با توجه به اینکه زنجیره تولید لوازم خانگی با گردش مالی ۶ میلیارد دلاری، همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری و هدف اصلی دولت بود، با تلاش تمام فعالان این عرصه رکورد تولید لوازم خانگی در کشور شکسته شد.

مدیرکل صنایع برق، فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت اضافه کرد: در دوران تحریم و شرایطی که با خروج برند‌های خارجی از کشور، پیش بینی تولید ۱۲ میلیون دستگاه و رشد ۳۰درصدی در سال گذشته را داشتیم.

گردان گفت: با استفاده از ظرفیت‌های موجود و تلاش فعالان حوزه لوازم خانگی، در پایان سال به رشد ۷۱درصدی در این حوزه دست یافتیم و به تولید ۱۵ میلیون لوازم خانگی در سال ۹۹ رسیدیم و رکورد شکنی کردیم.

منبع: شاتا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا