اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

نقشه برداری از پروژه های عناصر نادر در خارج از چین

به گزارش صنعت كار، 17 ماده معدنی دارای برچسب عناصر کمیاب خاکی آنچنان نادر نیستند. براساس گزارش سازمان زمین شناسی ایالات متحده ، تقریباً به اندازه مس رایج هستند. اما استخراج REE ها به دلیل اکسید شدن سریع معادن و بسیار آلاینده بودن ، باعث آلودگی گسترده آب و خاک می شود.

تسلط چین بر بازار ، نیاز به تأمین ایمن عناصر در خارج از کشور را برانگیخته است. این مسئله با اختلافات تجاری مانند اختلاف تجاری ایالات متحده و چین در سال 2018 ، که تهدید به اخلال در صنایع متعددی بود ، را به همراه داشت.

از آنجا که این مواد معدنی حیاتی از اولویت های دولت ترامپ در ایالات متحده بودند ، کاخ سفید به ترتیب در سال های 2018 و 2020 توافق نامه هایی با استرالیا و کانادا برای تأمین تأمین عناصر کمیاب زمین امضا کرد.

به همین ترتیب ، اتحادیه اروپا با ایجاد لیستی از مواد حیاتی که قصد دارد به صورت محلی از آنها پشتیبانی کند ، تلاش خود را برای اطمینان کمتر از مواد اولیه وارداتی متمرکز کرده است.

‏ MP Materials ، کالیفرنیا ، ایالات متحده

از زمان شروع مجدد تولید در سال 2017 ، معدنچی MP مواد معدنی ایالات متحده به عنوان یک تولید کننده عناصر خاکی کمیاب در سطح جهان در حال فعالیت است. این شرکت در حال حاضر تقریباً 15٪ از عرضه جهانی عناصر کمیاب خاکی را تولید می کند.

معدن روباز ، واقع در Mountain Pass ، کالیفرنیا ، از سال 1952 شروع به تولید کرد و از دهه 1990 منبع غالب مواد معدنی عناصر کمیاب خاکی در جهان بود. این معدن در حال حاضر تنها مرکز استخراج و پردازش عناصر کمیاب خاکی در ایالات متحده است.

‏MP Materials متعهد شده است تا به عنوان یک بهره برداری عناصر خاکی کمیاب پایدار ، “سبز” ، دارای فناوری باطله خشک ، بازیافت آب با حلقه بسته و تولید معرف در محل ، به منظور محدود کردن ردپای محیطی تأسیسات پردازش ، به این ماموریت دست یابد. این روش می تواند به طور قابل توجهی حضور رادیواکتیو مرتبط با استخراج ذخایر کمیاب خاکی را در سراسر جهان کاهش دهد.

زمین های نادر Lynas ، استرالیای غربی

‏ Lynas یکی از برجسته ترین تولید کنندگان عناصر کمیاب خاکی جدا شده در خارج از چین و دومین در جهان است. سپرده آن در Mt Weld ، استرالیای غربی به عنوان یکی از عالی ترین معادن خاکی کمیاب در جهان شناخته شده است و این شرکت بزرگترین کارخانه پردازش عناصر خاکی کمیاب در جهان را در مالزی اداره می کند.

اکسیدهای خاکی کمیاب Lynas استخراج و در ابتدا در کارخانه غلظت جوش Mt استخراج و فرآوری می شود ، قبل از اینکه به کارخانه تولید مواد پیشرفته 100 هکتاری در Gebeng ، مالزی منتقل شود ، جایی که کنسانتره جدا شده و برای تولید مواد خاکی کمیاب با کیفیت بالا پردازش می شود.

این شرکت اخیراً توافق نامه جدیدی را با دولت ایالات متحده برای ساخت یک کارخانه جداسازی خاک کمیاب نادر در تگزاس به اتمام رسانده است.

منابع ایلوکا ، استرالیا

شرکت منابع مستقر در استرالیا Iluka Resources بزرگترین تولید کننده روتیل و روتیل مصنوعی زیرکون و دی اکسید تیتانیوم است که در سطح جهان تولید می شود.

منابع الوکا در سال 1998 در ادغام بین Westralian Sands و تجارت مواد معدنی تیتانیوم شرکت Renison Goldfields Consolidated تأسیس شد و دارای سبد خرید عناصر کمیاب خاکی است و بر ارائه ارزش پایدار به صنایع معدنی متمرکز است.

منتبع ياد شده فرصت خوبى براى تقويت چين در حوزه عناصر نادر خاكى محسوب مى شود.

 

انتهاى پيام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا