اخباربانک و بیمه

پیش بینی قیمت دلار در 10 روز آینده

به گزارش صنعت كار، اغلب خرید و فروش هایی که در کشور ما صورت می گیرد با توجه به قیمت آن بوده و به همین علت برخی افراد همواره می خواهند بدانند این ارز روند افزایشی دارد یا کاهشی.

اگر در گوشه ای از دنیا فردی جمله را بیان کند و یا رئیس جمهور کشوری تغییر کند قیمت دلار در کشور ما نیز با تغییرات زیادی مواجه می شود. گاهی واقعا علت این تغییر مشخص نیست اما بهرحال اتفاقی است که می افتد و به هیچ عنوان نیز نمی توان از آن اجتناب کرد.

کسانی که دلار در معاملاتشان نقش اساسی و ضروری دارد به دنبال آنند که بدانند قیمت دلار کاهش پیدا می کند یا افزایش. از جمله کسانی که دانستن قیمت دلار برایشان اهمیت زیادی دارد افرادی هستند که قصد دارند به کشورهای دیگر سفر کرده و در آنجا زندگی کنند. این گروه معمولا پول های خود را به دلار تبدیل کرده و سپس برای رفتن اقدام می کنند. مثلا افرادی که به دنبال گرفتن اقامت در کشورهای دیگر هستند هر چه قیمت دلار در کشورکاهش پیدا کند برای آنها به صرفه تر خواهد بود و سرمایه ارزی بیشتری در اختیار خواهند داشت.

فرض کنیم که بعد از رفتن به کشور ترکیه به شدت تمایل پیدا کرده اید در این کشور زندگی کنید و برایتان این سوال پیش آمده که چگونه با خرید خانه در ترکیه اقامت بگیریم؟ چنانچه پس انداز بیشتری در اختیار داشته باشید می توانید به فکر خرید یک خانه مناسب در این کشور باشید و به راحتی اقامت کشور ترکیه را دریافت کنید. اگر قیمت دلار در ایران کاهش پیدا کند شما نیز می توانید با سرمایه بیشتری به دنبال خرید خانه در ترکیه باشید و این قضیه می تواند به نفع شما تمام شود.

پیش بینی قیمت دلار در روزهای آینده

در روزهای آخر سال 1399 حرف و حدیث هایی در مورد برجام و آزاد شدن دارایی های بلوکه شده ایران شنیده شد. وزیر امور خارجه آمریکا در مورد تحریم ها و آن دسته از اموال ایران که مسدود شده بود بیاناتی اظهار کرده و این مورد باعث شد که قیمت دلار در کشورمان اندکی افزایش پیدا کند اما این افزایش ادامه دار نبود و قیمت دلار مقداری کاهش پیدا کرد.

با انتشار اخبار آزاد شدن اموال ایران افرادی که در حیطه دلار فعالیت می کنند کاملا محتاطانه رفتار کرده و به همین دلیل حجم معاملات کاهش پیدا کرده و این باعث شده که قیمت دلار ثابت شود.

تحلیلگران فکر می کنند که اگر تا آخر سال خبر سیاسی خاصی نشود، قیمت دلار بر روی رقم فعلی ایست کرده و تغییر چندانی نخواهد کرد. برخی پیش بینی ها می گوید که حتی در روزهای ابتدایی سال جدید هم بازار دلار تحت تاثیر نظرات مثبت و یا منفی مطرح شده در حوزه برجام قرار نخواهد گرفت و اگر اتفاق خاصی به وقوع نپیوندد قیمت دلار تیز تغییر نمی کند.

 

انتهاي پيام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا