گوناگون

اقدام ماندگار و تاریخی انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی/ تامین نیاز آب صنعت و شرب مردم کرمان با خط انتقال امید

به گزارش صنعت کار، علی زینی‌وند با تشریح برخی اقدامات شاخص دولت یازدهم و دوازدهم در استان کرمان افزود: اقدامی تاریخی برای انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی و کویر در دولت دوازدهم به تدبیر وزارت صمت و توسط شرکت های صنعتی و معدنی صورت گرفت.

وی ادامه داد: طرح این بحث را عده ای در مقطعی رویا پردازی می‌دانستند اما امروز آب دریا به گل گهر و سرچشمه و چادرملو رسیده و بخشی از تامین آب شرب کرمان در خط انتقال به استان خراسان رضوی در برنامه قرار گرفته که از این راه تامین می شود.

استاندار کرمان بیان کرد: طول خط نخست انتقال آب از خلیج فارس به صنایع معدنی بزرگ استان کرمان و یزد ۸۲۰ کیلومتر است که از خلیج فارس تا گل گهر به طول ۳۰۰ کیلومتر، تا مس سرچشمه ۱۵۰ کیلومتر و پس از آن تا چادرملو ۳۷۰ کیلومتر ارزیابی می شود که با هزینه بالغ بر ۲۳ هزار میلیارد تومان این مگا پروژه تاریخی اجرا شده است.

زینی‌وند با تاکید بر اینکه آب خلیج فارس در صنعت و شرب استان کرمان استفاده می شود عنوان کرد: نیازهای آب شرب شمال و شهر کرمان را از این آب تامین می‌کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به نامگذاری سال جاری به نام تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها، از تسهیل و پشتیبانی از فضای کسب و کار و تولید حمایت و موانع را با محصول رفاه مردم رفع می کنیم لذا امیدواریم سال راحت تری در معیشت و مقابله با کرونا داشته باشیم.

استاندار کرمان با اشاره به تلاش دولت ها در ارتقای شاخص های رفاهی اظهار داشت: دولت تدبیر و امید گرچه در دوره دوم با محدودیت های جدی روبرو بوده ولی اقدامات موثری در راستای توسعه سرمایه گذاری، کسب و کار و تولید با محصول رفاه مردم انجام داده است.

زینی‌وند گفت: محدودیت ها، کمبود درآمدی و تحریم ها دولت را از اجرای پروژه های زیرساختی، کلان و راهبردی دور نکرد و در این راستا اقدامات اساسی در کرمان صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان به نوعی پهناورترین استان کشور محسوب می شود تصریح کرد: یکی از مزیت های اصلی این استان معادن و منابع زیرزمینی است که حول آن شرکت های بزرگ و جهانی همچون گل گهر، مس و شرکت های اقماری آن شکل گرفته است.

استاندار کرمان ادامه داد: زنجیره ای از تولید صنایع در حوزه مس و فولاد در استان اجرایی شده لذا کرمان را باید در سطح استان های صنعتی ببینیم که برای توسعه صنعت، زیرساخت هایی از جمله خطوط ریلی، بزرگراه، فرودگاه و آب و برق نیاز است که دولت در این حوزه ها اقدامات خوبی انجام داده است.

منبع: شاتا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا