اخبارتاپنفت و پتروشیمیویژه ها

«آرامکو» به دنبال ایجاد ارزش های بلند مدت

به گزارش صنعت كار، این دو شرکت گفتند که غول نفتی عربستان آرامکو روز جمعه با کنسرسیومی از سرمایه گذاران به رهبری EIG Global Energy Partners با معامله 12.4 میلیارد دلاری قرارداد 49٪ سهام دارایی های خط لوله آرامکو را به گروه سرمایه گذاران اختصاص دهد.

این اولین معامله بزرگ آرامکو از زمان ثبت نام در اواخر سال 2019 است که دولت سعودی اقلیت سهام این شرکت را به قیمت 29.4 میلیارد دلار در بزرگترین پیشنهاد اولیه جهانی فروخت.

به گفته این گروه به رهبری EIG قرارداد با حق 25 سال پرداخت تعرفه نفتی که از طریق شبکه خط لوله نفت خام آرامکو حمل می شود ، را به دست آورد.  در یک بیانیه.  آرامکو 51 درصد سهام شرکت جدید را در اختیار خواهد داشت.

‏ EIG یک شرکت سرمایه گذاری مستقر در واشنگتن دی سی است که بیش از 34 میلیارد دلار در پروژه های انرژی و زیرساخت های انرژی در سراسر جهان سرمایه گذاری کرده است.

آرامکو در بیانیه جداگانه ای گفت: “این معامله نشان دهنده ادامه استراتژی آرامکو برای باز کردن پتانسیل پایه دارایی آن و به حداکثر رساندن ارزش برای سهامدارانش است.”

شرکت ها گفتند که آرامکو در هر زمان دارای عنوان و کنترل عملیاتی شبکه خط لوله خواهد بود و کلیه ریسک هزینه های عملیاتی و سرمایه را بر عهده خواهد گرفت.

این معامله هیچ محدودیتی در حجم واقعی تولید نفت خام آرامکو که مشمول تصمیمات تولید صادر شده توسط پادشاهی است ، نخواهد داشت.

مدیر ارشد اجرایی آرامکو گفت: “با حرکت به جلو ، ما به بررسی فرصت هایی خواهیم پرداخت که زیربنای استراتژی ما برای ایجاد ارزش بلند مدت است.”

این دو شرکت نام سایر سرمایه گذاران در کنسرسیوم را مشخص نکردند.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا