صنعت کار » حمل و نقل ریلی در بخش معدن نیازمند سرمایه گذاری است

«صنعت کار» گزارش می دهد:

حمل و نقل ریلی در بخش معدن نیازمند سرمایه گذاری است

حمل و نقل به ویژه حمل ریلی یکی از گلوگاه های اصلی بخش معدن محسوب می شود. اتفاقی که در موارد بسیار منجر به افزایش قیمت تمام شده و نهایت کاهش قدرت رقابت پذیری می شود.

به گزارش خبرنگار صنعت کار، عدم توسعه حمل و نقل ریلی در بخش معدن از مهمترین موضوعاتی است که می تواند دستیابی به چشم انداز ۱۴۰۴ صنعت فولاد را دستخوش تغییراتی کند.

درواقع استفاده از حمل ترکیبی که خود معضلات بسیاری به همراه دارد، قیمت تمام شده را افزایش داده و منجر به کاهش رقابت پذیری می شود. این در حالی است که با تحقق چشم انداز ۱۴۰۴ در صنعت فولاد بخش زیادی از محصولات تولید شده باید راهی بازارهای صادراتی شود.

حمل ریلی که جزو زیرساخت های توسعه بخش معدن می شود باید با حمایت جدی و همکاری فعالان بخش معدن و راه آهن جمهور اسلامی محقق شود. اما آن طور که پیدا است در برخی مواقع این همکاری از سوی بخش معدن آن طور که باید اجرایی نشده و بارگیری و انتقال مواد معدنی با تاخیر انجام می شود.

محمد سياوشی مديركل دفتر مهندسی حمل و نقل راه آهن جمهوری اسلامی با بیان اینکه تلاش این مجموعه کمک به بخش معدن و صنعت فولاد کشور است، بیان کرد: هرچند نگاه ما نگاهی حمایتی به این بخش است اما متاسفانه کاستی هایی در مجموعه ها و سازمان های معدنی وجود دارد که باید برطرف شود. شاید مهم ترین موضوع آن است که هنوز حوزه لجستيك در چارت سازمانی صنعت معدن و فولاد به عنوان يك معاونت مستقل در نظر گرفته نشده است.

بدون شک وجود چنین معاونتی در سازمان ها و مجموعه های بزرگ معدنی و صنایع معدنی کمک بزرگی به حل چالش های پیش رو خواهد کرد.

سياوشی در این باره افزود: اگر چنين معاونتی در برخي از سازمان ها ايجاد شده است و ما از آن بی خبر هستیم بايد مديريت آن در دست نيروهای لجستيك باشد تا تصميمات درست اتخاذ شود.

به گفته وی، خواسته مجموعه راه آهن از حوزه معدن آن است كه مسائل خود را حل كرده تا ما بتوانيم به تعهدات خود را عمل كنيم. در موارد بسيار واگن ها به سمت معادن اعزام مي شوند اما يا بار آماده نيست يا مشكلات ديگری وجود دارد كه منجر به توقف واگن ها در مبدا می شود. البته اين مشكل در مقاصد هم ديده می شود.

سیاوشی تصریح کرد:  دو/سوم توقف ها در مبادی و مقاصد انجام می شود. اگر در سال ۱۴۰۰ برنامه ای راهبردی را تنظيم كنيم بدون شك شاهد جهش در حوزه حمل و نقل ريلی خواهيم بود. همچنين بايد به اين نكته اشاره كرد كه حوزه معدن در بخش حمل و نقل ريلی نيازمند سرمايه گذاری بيش از پيش خواهد بود.

به گزارش صنعت کار، تنظیم سندی راهبردی میان مجموعه راه آهن و بخش معدن می تواند نظم در حمل ریلی را افزایش داده و با سرمایه گذاری در این بخش منجر به توسعه بخش معدن شود.

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته‌های تازه

خودروکارعصر تشکلعصر خدماتعصر خدمات