اخباربرترنفت و پتروشیمی

عربستان قبل از افزایش تولید درخواست نفت اکثر خریداران آسیایی را تامین خواهد کرد

به گزارش صنعت کار، عربستان همزمان با آغاز افزایش تولید، تمام نفت خام درخواستی توسط پالایشگاه‌های دولتی هند و حداقل 5 مشتری آسیایی دیگر را در ماه آینده میلادی تامین خواهد کرد.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش طی ائتلاف اوپک پلاس بخشی از تولید نفتی را که به خاطر کاهش تقاضا در نتیجه همه‌گیری ویروس کرونا متوقف کرده بودند، به بازار باز می‌گردانند. عربستان به دنبال این تصمیم قیمت نفت خام خود را برای بازارهای اصلی آسیا با امید افزایش بیشتر مصرف بالا برد. عبدالعزیز بن سلمان وزیر نفت عربستان هفته گذشته این اقدامات را تایید کرد و گفت این کشور کاهش تولید داوطلبانه خود را هم متوقف خواهد کرد.

چهار پالایشگاه بزرگ هند از جمله شرکت نفت این کشور سفارش کمتری برای نفت خام عربستان در ماه مه داده‌اند. هند به طور کلی 600 هزار بشکه در روز کمتر از ماه‌های گذشته از عربستان نفت دریافت می‌کند.

با افزایش تنش‌ها بین هند و عربستان بر سر سیاست نفت این کشور، از پالایشگاه‌های دولتی نفت هند خواسته شده واردات خود از عربستان را حدود یک سوم کاهش دهند. این در حالی است که پالایشگاه‌های هند در اوج فصل تعمیرات و نگهداری به سر می‌برند و اوج دوباره همه‌گیری کرونا تقاضا در این کشور را به پایین تر از متوسط ماهانه رسانده است.

حداقل دو پالایشگاه اروپایی نفتی را که سفارش داده بودند دریافت کرده‌اند و یکی از آنها تقاضای نفت کمتری داشته است. علیرغم کاهش جزئی قیمت رسمی فروش نفت سبک عرب برای ماه مه به شمال غرب اروپا و مدیترانه، جذابیت درجات نفتی عربستان برای خریداران اروپایی کمتر از رقبایی مانند نفت خام اورال روسیه است که در حال حاضر پایین ترین قیمت را طی یک سال گذشته دارد.

 

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا