اخبارصنعت و معدن

معاون توانیر: مصرف انرژی صنایع بزرگ کشور ۱۰.۸ درصد افزایش یافت

به گزارش صنعت کار، غلامعلی رخشانی مهر روز سه شنبه در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ضرورت مدیریت اوج مصرف در فصل تابستان، اظهار کرد: برای این کار یا باید نیروگاه‌های جدید با میزان سرمایه‌گذاری ۵ میلیارد یورو افتتاح کنیم که در بقیه فصول بدون استفاده خواهند بود و یا نیروگاه مجازی برای جابه‌جایی بار ایجاد کنیم.

وی با اشاره به روش‌های مدیریت عرضه و تقاضای برق در کشور و اقدامات صورت گرفته برای گذر از پیک تابستان ۹۸ و ۹۹ و نیز مدیریت مصرف برق در زمستان سال گذشته، گفت: در سال گذشته توانستیم ۵ هزار و ۶۰۰ مگاوات مدیریت بار توسط نیروگاه مجازی انجام دهیم.

رخشانی مهر افزود: براساس اعلام دپارتمان مدیریت مصرف و پاسخگویی بار آژانس بین‌المللی انرژی، کشورهای در حال توسعه باید ۴ تا ۸ درصد مصرف خود را با روش‌های پاسخگویی بار، کاهش دهند.

وی ادامه داد: در راستای مدیریت گذر از پیک و مدیریت تقاضا تفاهم‌نامه‌های مختلف منعقد شده و برای کاهش میزان مصرف نیز پاداش‌هایی در نظر گرفته شده است.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با تأکید بر توجه ویژه به مدیریت مصرف انرژی و بهره‌وری در استفاده از منابع، گفت: الگوی مصرف انرژی در کشور ما الگوی نادرستی است و با سیاست‌های تشویقی می‌توان این الگو را اصلاح کرده و از هدررفت انرژی جلوگیری کرد.

محمدرضا پورمحمدی با اشاره به مشوق‌های این شرکت برای کاهش بار مصرفی، گفت: در عین حال که از مصرف‌کننده می‌خواهیم مدیریت مصرف داشته باشد، باید ایرادها و نقص‌های فنی شبکه‌های برق را نیز اصلاح کنیم.

وی با اشاره به مشکل کمبود برق در استان، گفت: شرایط سختی را در زمستان سال گذشته پشت سر گذاشتیم و احتمال اینکه به دلیل افزایش مصرف، تابستان سختی را داشته باشیم وجود دارد.

پورمحمدی اظهار داشت: صنایع آذربایجان شرقی در زمستان گذشته از قطعی برق بدون اعلام قبلی گله‌مند بودند و ضروری است که برای تأمین پایدار برق برای شبکه خانگی و صنعتی تدابیر جدی اندیشیده شود.

وی ادامه داد: نیروگاه تبریز باید بازتوانی شده و فاز دوم نیروگاه هریس نیز هرچه زودتر تکمیل شود.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا