اخبارصنعت و معدن

توافقنامه همکاری ساخت اولین خودرو با فولاد بدون فسیل در جهان

به گزارش صنعت کار، به نقل از وب سایت KHL Group گروه ولوو Volvo Group وشرکت فولادساز سوئدی SSAB توافق نامه همکاری برای تحقیق، توسعه، تولید و تجاری سازی ساخت نخستین خودرو با استفاده از فولاد بدون فسیل در جهان امضا کردند.

بر این اساس، ولوو در نظر دارد امسال تولید خودرو با فولاد بدون فسیل(با استفاده از هیدروژن سبز) تولید شده توسط SSAB را در دستور کار خود قرار دهد. همچنین تا سال 2050 میلادی در راستای توافق نامه پاریس به شرکتی با محصولات خنثی آب و هوا تبدیل خواهد شد.

ولوو برنامه تولید با مقیاس کم ( آزمایشی) را در سال 2022 میلادی آغاز خواهد کرد و به تدریج برنامه تولید انبوه را پیش خواهد برد.

همچنین شرکت فولادساز سوئدی SSAB در نظر دارد در مقیاس تجاری بازار فولاد بدون فسیل در سال 2026 میلادی را تامین کند. تولید فولاد بدون فسیل در شرکت SSAB با تکنولوژی جدید و با استفاده از برق بدون فسیل و هیدروژن است که نتیجه آن کاهش تاثیر برآب و هوا و نیز زنجیره ارزش بدون فسیل خواهد بود.

این در حالی است که به تازگی گروه خودرو سازی “بی ام و” اعلام کرد: در روش نوآورانه تولید فولاد بدون دی اکسید کربن سرمایه گذاری می کند. این روش که برخلاف روش های قدیمی (به وسیله کوره قوس الکتریکی) از روش الکترولیز برای تولید فولاد استفاده می شود توسط شرکت استارتاپ “بوستون متال” توسعه خواهد یافت.گروه “بی ام و” اخیرا با فولادسازانی که تنها از انرژی سبز برای تولید فولاد مورد نیاز این شرکت استفاده شود، همکاری می کنند.

همچنین در تازه ترین گزارش موسسه تحقیقاتی فیچ سولوشنز Fitch Solutions ، هیدروژن سبز به عنوان کلید کربن زدایی در معدنکاری عنوان شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا