اخباربرترچند رسانه ایصنعت و معدن

گونی شکر ۶۰۰ هزار تومانی، زولبیا و بامیه را به کجا رساند؟

به گزارش صنعت کار، سیامک جعفری در خصوص قیمت شیرینی زولبیا و بامیه در ماه رمضان اظهار کرد: سال گذشته قیمت هر کیلوگرم زولبیا و بامیه ممتاز، ٢۵ هزار تومان بود؛ البته در سال گذشته، قیمت گونی شکر دولتی ١٧٠ هزار تومان بود که امسال به ۶٠٠ هزار تومان رسیده است.

وی افزود: در ماه‌های گذشته، روغن مایع به یکباره در بازار، گران و کمیاب شد و متاسفانه تاکنون سهمیه روغن به دست شیرینی‌فروشان نرسیده است و مواد اولیه شیرینی‌پزی، به صورت آزاد از بازار تهیه می‌شوند.

رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی‌فروشان اهواز تصریح کرد: این موارد و افزایش ٣٩ درصدی دستمزد کارگر باعث افزایش قیمت شیرینی شده‌اند.

جعفری با اشاره به قیمت شیرینی زولبیا و بامیه در بازار افزود: امسال هر کیلوگرم شیرینی زولبیا و بامیه ممتاز ۴٢ هزار تومان، درجه یک ٣۶ هزار تومان و درجه دو ٣٠ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

وی گفت: آنالیز قیمت شیرینی‌ها به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان و اتاق اصناف اهواز ارائه شده است و این قیمت‌ها به تصویب رسیده‌اند.

رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی‌فروشان اهواز با اشاره به پیش‌بینی میزان استقبال مردم برای خرید شیرینی در ماه رمضان، تصریح کرد: به نظر می‌رسد با توجه به شیوع کرونا و وضعیت معیشتی مردم، استقبال آنچنانی از خرید شیرینی نشود و نسبت به ماه رمضان گذشته، مسلما میزان فروش کمتر خواهد بود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا