اخبارتاپنفت و پتروشیمیویژه ها

بزرگترین جهش تاریخ پتروشیمی کشور در سال ۹۹ رقم زده شد

به گزارش صنعت كار، خوشبختانه با تلاش شبانه‌روزی جمع پرشمار مدیران و کارکنان شاغل در این طرح‌ها و به‌رغم فشار بیماری کرونا وتحریم‌های شدید علیه صنعت نفت، این مجموعه سربلند است که بزرگترین جهش تاریخ پتروشیمی کشور را در سال ۹۹ رقم زد.

وى افزود: نه تنها طرح‌های جهش دوم پتروشیمی را بهسامان و اکثرشان را به پایان رساندیم بلکه ریل‌گذاری مستحکمی هم برای دولت بعد انجامدادیم.

زنگنه همچنين اضافه كرد: بزرگترین جهش تاریخی پتروشیمی در سال ۹۹ با وجود مشکلات کرونا و تحریم به وقوع پیوست.

وى تصريح كرد: ریل‌گذاری محکمی برای دولت آینده در زمینه تامین خوراک که از اهداف ما بوده، انجام شده و خوراک برای طرح‌های جهش دوم وسوم تامین شده است.

به گفته وزير نفت، طرح استحصال اتان پالایشگاه پارسیان سپهر به‌عنوان چهاردهمین طرح از ۱۷ طرحی که برنامه‌ریزی شده بود به بهره‌برداریمی‌رسد؛ در این طرح بیش از ۱.۳ میلیارد دلار هزینه و درآمد سالانه آن یک میلیارد دلار است.

زنگنه در ادامه بيان كرد: از ۲۵ میلیون تن تعهد افزایش تولیدی که وعده داده بودیم با افتتاح امروز ۲۱.۵ میلیون تن آن محقق شده است‌ و باافتتاح سه طرح باقی‌مانده ظرفیت تولید پتروشیمی به نزدیک ۲۵ میلیون تن می‌رسد.

وزير نفت افزود: این طرح‌ها از مصادیق اقتصاد مقاومتی، مقابله با خام‌فروشی، تکمیل زنجیره ارزش و جهش تولید است.

زنگنه گفت: صنعت پتروشیمی در دوران تحریم یکی از ارکان مقاومت کشور بوده به‌نحوی که نزدیک ۹۰درصد ارز که در سامانه نیما عرضه شدهازسوی شرکت‌های پتروشیمی بوده است.

انتهاى پيام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا