اخباربانک و بیمه

گزارش مسعود بادین از عملکرد 1399:بیمه آسیا؛ یک گام به جلو با عملکردی ستودنی

به گزارش صنعت کار، مسعود بادین نایب رییس هیأت مدیره و مدیرعامل بیمه آسیا گزارش مبسوطی از فعالیت های این شرکت در سال 1399 را ارائه کرد.
وی در ابتدا اظهار داشت: بیمه آسیا به عنوان بزرگ ترین بیمه خصوصی کشور با وجود مشکلات گوناگونی که گریبانگیر کشور، اقتصاد و صنعت بیمه کشور بود، از جمله تحریم های ظالمانه و شیوع ویروس کرونا، با برنامه ریزی هوشمندانه و هدفمند، به وظایف خود در حوزه  بیمه گری جامه عمل پوشاند و با فعالیت حرفه ای، عملکردی ستودنی را ثبت کرد.

وضعیت فروش و نسبت خسارت به حق بیمه تولیدی شرکت
مسعود بادین در باره وضعیت پرتفوی بیمه آسیا در این سال اعلام کرد: بیمه آسیا در سال 1399، بیش از 8 هزار و 452 میلیارد تومان حق بیمه تولید نمود که نسبت به سال 1398 بیش از 41 درصد افزایش داشته است و 4 هزار و 612 میلیارد تومان خسارت پرداخت کرد که نسبت به سال قبل از آن 38 رشد داشته است. حاصل این فعالیت، تحقق113 درصدی برنامه تکلیفی و ثبت تراز مثبت 3 هزار و 840 میلیارد تومان بود که در مقایسه با سال 98 بیش  از 44 درصد افزایش داشته است .به عبارت دیگر، یک هزار و 172 میلیارد تومان تراز این شرکت نسبت به سال 98 افزایش یافته است.
وی افزود: این شرکت بیمه ای با کاهش سهم دو رشته پر ریسک بیمه شخص ثالث و بیمه درمان و با افزایش سهم رشته های کم ریسک در پرتفوی خود و همچنین مدیریت و کنترل ریسک بیمه نامه ها، نسبت خسارت خود را با یک درصد کاهش، از 55.53 درصد در سال 98 به 54.57 درصد در سال 99 کاهش داد.

بهبود ترکیب پرتفوی بیمه آسیا
مدیرعامل بیمه آسیا در ادامه، به بهبود ترکیب پرتفوی این شرکت اشاره کرد و توضیح داد: از کل پرتفوی شرکت در سال1399، رشته بیمه شخص ثالث و حوادث راننده 42.6 درصد و رشته بیمه درمان نیز 15.8 درصد از کل پرتفوی را به خود اختصاص دادند که در هر دو رشته، 2درصد کاهش  نسبت به سال 1398 را شاهد هستیم.
وی تصریح کرد: اقدام بسیار مهم دیگری که سال گذشته در بیمه آسیا انجام شد، هدف گذاری در بیمه بدنه خودرو با اتخاذ مکانیسمی هوشمندانه بود تا بتوانیم سهم این رشته را افزایش بدهیم. خوشبختانه این برنامه محقق شد و سهم رشته بیمه بدنه خودرو از 13.9 درصد در سال 98، به 16.3 درصد در سال 99 افزایش پیدا کرد و سهم آن با سهم رشته بیمه درمان، برابر شد.
وی در ادامه گفت: شاخص دیگری که نشان می‌دهد بیمه آسیا در ارتباط با بیمه شخص ثالث و بدنه خودرو درست حرکت کرده است، نسبت خسارت به حق بیمه تولیدی است. در سال 97 نسبت خسارت به حق بیمه شخص ثالث 82 درصد بود و در پایان سال 98 به 60.4 درصد رسید و باید توجه داشته باشیم که در سال 98 تنها 2 ماه پایان سال با محدودیت تردد به دلیل کرونا مواجه بودیم. در پایان سال 99 هم نسبت خسارت به حق بیمه شخص ثالث به 66.5درصد رسید که دلیل آن افزایش قیمت خودرو و قطعات آن و در نتیجه هزینه خسارت های مالی و البته نرخ دیه بوده است.  اما از سوی دیگر شاهد این هستیم که نسبت خسارت به حق بیمه تولیدی در رشته بیمه بدنه خودرو از 66 درصد در سال 97 به 50.3 درصد در سال 98 و 38.7 درصد در سال 99 رسیده است.

دستاوردهای مهم در سال 99
نایب رییس هیات مدیره بیمه آسیا در ادامه، مهم ترین دستاوردهای این شرکت در سال 1399 را بدین شرح اعلام کرد: افزایش سود سهام شرکت نسبت به سال های قبل، افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها به میزان 949 % ، افزایش 40درصدی در تولید حق بیمه نسبت به مدت مشابه سال قبل وحذف بند حسابرس سازمان حسابرسی کل کشور در مورد کسری ذخایر معوق در گزارش 6 ماهه سال 1399 از اهم مواردی است که می توان در حوزه فنی و سرمایه گذاری به آن اشاره کرد.
وی همچنین اضافه کرد: به روزشدن پرداخت خسارت به بیمه‌گذاران و بیمه‌شدگان، پرداخت روزانه 110میلیارد ریال خسارت و پرداخت منظم سهم نیروی انتظامی و 900 میلیارد ریال به وزارت بهداشت، حرکت رو به جلوی بیمه آسیا در تعامل با سازمان ها و زیاندیدگان در جهت رضایت مندی بیمه گذاران بوده است.
مدیرعامل بیمه آسیا از دیگر اقدامات در این زمینه گفت: عدم قطع زنجیره ارائه خدمات به مشتریان بیمه آسیا با وجود محدودیت‌های شدید کرونایی با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی، پوشش هزینه های بیماری کرونا تا سقف سرمایه 2 میلیارد ریال بیمه گذاران عمر و حادثه، پرداخت هزینه های درمان ویروس کرونا بیمه گذاران بیمه عمر و پس انداز بیمه آسیا تا سقف 500 میلیون ریال، بخشودگی جرایم دیرکرد وام بیمه گذاران بیمه های عمر و پس انداز بیمه آسیا و ارائه طرح پوشش بیمه ای حامیان سلامت با تسهیلات و تخفیفات ویژه و اجرای طرح ویژه حمایتی از شبکه فروش،  بیمه آسیا را به عنوان شرکت بیمه ای پیشرو در پاندومی کرونا  به جامعه معرفی کرد.
وی افزود: برگزاری پنجمين جشنواره فروش بيمه هاي جامع عمر و پس انداز، اجرایی شدن طرح بخشودگی صد در صدی جرائم بیمه شخص ثالث، تداوم طرح بخشودگی موتورسیکلت‌ها، امضای تفاهم نامه همکاری و توسعه فعالیت های پژوهشی و تحقیقات کاربردی، مشاوره علمی و امور آموزشی میان بیمه آسیا و پژوهشکده بیمه، قرارداد بزرگ بیمه ای بیمه آسیا و سازمان امور مالیاتی کشور، قرارداد بزرگ بیمه ای گمرک جمهوری اسلامی ایران با شرکت بیمه آسیا ،پوشش بیمه ای جزایر کیش و هندورابی ،تمدید قرارداد بیمه آسیا و مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور برای ششمین سال متوالی، اجرای طرح جدید درجه بندی  شعب و…از دیگر دستاورد های بزرگ ترین بیمه خصوصی کشور است که می توان به آن اشاره کرد.
افزایش سرمایه
مسعود بادین درباره افزایش سرمایه بیمه آسیا در سال 1399، با تاکید بر اهمیت این موضوع اظهار داشت: افزایش سرمایه شرکت در مجمع عمومی فوق‌العاده 24 آذرماه 1399 به 21 هزار و 831 میلیارد ريال، باعث شد بیمه آسیا دارای بالاترین سرمایه ثبت شده در بین کل شرکت‌های بیمه غیردولتی باشد. این افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی زمین‌های شرکت صورت گرفت و یک سکوی جهش برای بیمه آسیا جهت حضور موثرتر و جدی‌تر هم در پروژه‌های بزرگ و مگاپروژه‌ها چون نفت و گاز، سدسازی و هم در بازار اتکایی خواهد بود.
وی افزود: حقیقت مسلم این است که برای 23 سال متوالی بیمه آسیا در ارزیابی سازمان مدیریت صنعتی کشورIMI100  در بین 100 شرکت برتر ایران جای گرفت و ضمن دریافت مجوز قبولی اتکایی از بیمه مرکزی، بدیهی است که سطح یک توانگری مالی بیمه آسیا همانند سال‌های قبل به قوت خود باقی است. از نظر کیفیت افشا و اطلاع رسانی مناسب به سهامداران نیز بیمه آسیا همچنان رتبه نخست را در بین تمامی شرکت‌های بیمه‌ای به خود اختصاص داده است.
ارزیابی وضعیت سهام بیمه آسیا
مدیرعامل بیمه اسیا در مورد موضوع سهام بیمه آسیا گفت: بیمه آسیا از نگاه تحلیل‌گران بازار سرمایه، یکی از شرکت‌های مستحکم و دارای آینده خوب از لحاظ بنیادی است. البته وضعیت بازار سهام از اواخر مرداد سال گذشته به بعد به رغم همه تلاش‌های صورت‌گرفته، روند خوبی را تجربه نکرد و این مساله بر ارزش واقعی اکثر شرکت‌های بورسی اثرگذار بود و بیمه آسیا هم از این قاعده مستثنی نبوده است. آخرین سود پیش‌بینی شده سهام بیمه آسیا 262 ريال است و p بهE  شرکت هم 8.2 درصد است که نسبت به میانگین کل صنعت، P/E بیمه آسیا پایین‌تر است که نشان از روند مثبت قیمت سهام در آینده دارد. البته ما در بیمه آسیا دنبال رشد تصنعی قیمت سهام نیستیم و بیشترین تمرکز ما به بازده سود و استمرار روند سودسازی در دو حوزه بیمه‌گری و سرمایه‌گذاری‌ها بر اساس آیین‌نامه‌های شورای عالی بیمه است.
وی تصریح کرد: صورت‌های مالی شرکت در پایان 9 ماه نخست سال گذشته که روی کدال قرار گرفته هم نشان می‌دهد که سود خالص شرکت رشدی 671 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته و حتی با افزایش حدود 950 درصدی سرمایه شرکت، به ازای هر سهم 224 ريال سود شناسایی کرده‌ایم. انشالله صورت‌های مالی 12 ماهه بیمه آسیا هم در آینده نزدیک منتشر خواهد شد که نشان می‌دهد روند سودسازی و استمرار آن در وضعیت ثبات قرار دارد.
شفافیت صورت‌های مالی بیمه آسیا
مدیرعامل بیمه آسیا یکی از ویژگی های ارزشمند بیمه آسیا را شفافیت مالی آن خواند و گفت: در ارتباط با شفافیت مالی این نکته مهم است که برای نخستین بار در سال گذشته، صورت‌های مالی شرکت بیمه آسیا بدون بندهای حسابرسی به تصویب رسید، آن هم با توجه به اینکه حسابرس قانونی شرکت، سازمان حسابرسی کشور است و صورت‌های مالی بیمه آسیا هم به تایید سازمان حسابرسی رسیده، هم بیمه مرکزی به عنوان نهاد ناظر بر آن مهر تایید گذاشته است و هم این که به دلیل حضور در تابلوی اصلی بازار اول بورس اوراق بهادار تهران خود را موظف می‌دانیم که حداکثر شفافیت را در گزارش‌دهی و شفاف‌سازی به سهامداران داشته باشیم.
افتتاح شعب و و راه اندازی سامانه ها
مسعود بادین در ادامه گزارش خود، ارائه خدمات شایسته بیمه ای به هموطنان در سراسر کشور را یکی از اولویت های بیمه آسیا در توسعه خدمات خود توصیف کرد و اظهار داشت: در این زمینه می توان به افتتاح ساختمان شماره هفت بیمه آسیا در ایام الله دهه مبارک فجر، شعبه بندرماهشهر، شعبه انقلاب اهواز، شعبه بندر شهید رجایی، شعبه ماکو، شعبه مرکزی در تهران، راه اندازی سامانه پرداخت خسارت سیار در هفته دولت، راه اندازی شبکه ملی کارشناسان برخط بیمه های درمان بیمه آسیا و پیگیری راه اندازی مرکز مشاوره تخصصی بیمه درمنطقه ویژه اقتصادی عسلویه اشاره کرد.
مسئولیت اجتماعی
مدیرعامل بیمه آسیا در مورد اقدامات این شرکت در حوزه مسئولیت اجتماعی اظهار داشت: تجهیز و راه‌اندازی مدرسه سه کلاسه شهدای بیمه‌آسیا در روستای محروم و مرزی خواجه منجکیوه در استان خراسان جنوبی، توزیع کمک های معیشتی در شهر زلزله زده سی سخت، مشارکت در طرح رویش همدلی عید قربان به منظور اطعام نیازمندان در مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان، مشارکت در طرح پویش اهدای افطاری به نفع نیازمندان، توزیع 1000بسته افطاری برای محرومان در جزیره کیش، اختصاص 12میلیارد ریال هزینه چاپ سررسید به مدارس مناطق محروم، تهیه و توزیع اقلام مورد نیاز سیل زدگان استان کرمان، حمایت مالی از آسایشگاه کهریزک کرج، اهدای کلاه کاسکت به راکبین موتور سیکلت‌ها در هفته ایمنی حمل و نقل  و دهها مورد دیگر، تداوم حضور تاثیر گذار و قابل تامل بیمه آسیا در حوزه مسئو لیت اجتماعی را به منصه ظهور رساند.
افتخارات
مسعود بادین کسب افتخارات گوناگون بیمه آسیا را مرهون تلاش و همت خانواده بزرگ بیمه آسیا خواند و گفت: برای 23 سال متوالی بیمه آسیا در ارزیابی سازمان مدیریت صنعتی کشورIMI100  در بین 100 شرکت برتر ایران جای گرفت، انتخاب مدیرعامل بیمه آسیا به عنوان مدیر تراز انقلاب اسلامی، انتخاب مدیرعامل بیمه آسیا به عنوان مدیر تعالی گر ارتباطی، تقدیر دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام، دریافت تندیس بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان خراسان جنوبی  و دو لوح تقدیر معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و استاندار خراسان جنوبی، تقدیر مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه و تقدیر بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران از عملکرد بیمه آسیا در هفته “ایمنی حمل و نقل”، قدردانی شرکت نفت و گاز پارس از ارائه خدمات ارزنده بیمه آسیا، تقدیر وزارت بهداشت از بیمه‌آسیا و ارائه لوح ویژه اطلاع رسانی بیماری کرونا به این شرکت، انتخاب بیمه آسیا در هفتمین دوره سالانه نظرسنجی برای انتخاب برندهای محبوب سال با آرای مردمی به عنوان برند محبوب در میان شرکت‌های بیمه ای، تایید گواهی نامه سیستم مدیریت کیفیت بیمه آسیا بر مبنایISO 9001:2015 برای دومین سال متوالی و…بخشی از افتخاراتی است که با همراهی و همدلی خانواده بزرگ بیمه آسیا کسب شده است.

نقش صنعت بیمه در تحقق شعار سال 1400
مدیرعامل بیمه آسیا در ادامه در ارتباط با نامگذاری سال 1400 از سوی مقام معظم رهبری با شعار تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها، گفت: صنعت بیمه  تمام تلاش خود را برای حمایت از اقتصاد و تولید از طریق ارائه خدمات به تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی به ویژه پوشش ریسک‌های احتمالی و رفع دغدغه بخش‌های اقتصادی کشور انجام خواهد داد. بدون حضور صنعت بیمه تحقق شعار سال1400 آسان نیست و می توان از طریق ریسک سنجی، جلب اعتماد عمومی، بالا بردن توان سرمایه گذاری در تولید و تجارت و الکترونیکی کردن پرداخت خسارات آن را محقق کرد. البته افزایش سرمایه شرکت‌های بیمه، این امکان را فراهم می‌آورد تا شرکت‌های بیمه بتوانند در پذیرش تعهدات بیمه‌ای و پوشش ریسک‌های بزرگ، حضور متفاوت نسبت به سال گذشته داشته باشند و افزایش سطح رقابت سالم و شفاف بین بیمه‌گران به نفع مردم، اقتصاد و البته فعالان اقتصادی خواهد بود.
وی افزود: به نظر می رسد، یکی از مهم ترین موانع پیش روی حمایت صنعت بیمه از تولید و اقتصاد، ناشی از فقدان آگاهی و شناخت کافی فعالان اقتصادی و صاحبان کسب و کار نسبت به خدمات بیمه‌ای و پوشش ریسک‌های احتمالی است و به همین دلیل ضرورت دارد تا راهبردی برای معرفی خدمات بیمه‌ای و همچنین شناسایی نیازهای بیمه‌ای بخش‌های مختلف اقتصادی اتخاذ شود.
واقعیت این است که برخورداری از پوشش بیمه‌ای یک ضرورت برای هر فعالیت اقتصادی است که نتیجه آن مدیریت ریسک و آسودگی و اطمینان خاطر فعالان اقتصادی نسبت به ریسک‌های پیش بینی نشده است و ما باید به سمتی حرکت کنیم که فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان تنها دغدغه‌شان تولید باکیفیت و رضایت مشتریان باشد و صنعت بیمه در این مسیر در کنار همه فعالان اقتصادی از جمله تولیدکنندگان با ارائه پوشش‌های بیمه‌ای باربری، مهندسی، مسئولیت، درمان، ماشین‌آلات و… خواهد بود.
مدیر عامل بیمه آسیا در پایان ضمن قدردانی صمیمانه از حمایت های بی شائبه سهامداران، تدابیرهوشمندانه هیات مدیره ، معاونین، مدیران و مشاوران ،تداوم موفقیت های  بیمه آسیا در سالیان اخیررا نتیجه تلاش و  کوشش کارکنان توانمند و شبکه فروش وفادار شرکت دانست و گفت:  امید واثق دارم عملکرد بیمه آسیا در سال1400 ستودنی خواهد بود و به یاری خداوند متعال، تمام برنامههای پیش بینی شده را محقق خواهیم ساخت.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا