اخباربانک و بیمهبرترصنعت و معدن

طلای جهانی در مسیر ثبت دومین افزایش هفتگی

به گزارش صنعت کار، هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۷۶۴ دلار و ۱۳ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته تا مرز ۱۷۶۹ دلار و ۳۷ سنت پیش رفته بود. بهای طلا از ابتدای هفته جاری تاکنون بیش از یک درصد افزایش نشان می دهد. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۷۶۴ دلار و ۴۰ سنت رسید.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی دیلی فارکس در این باره گفت: ما شاهد عقب نشینی بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله و شکسته شدن سطح ۱.۶ درصد بوده ایم. تصور می کنم حرکت اخیر به معنای ضعف بیشتر بازده اوراق خزانه دستکم در کوتاه مدت است که از قیمت طلا پشتیبانی خواهد کرد.

بازده اوراق خزانه آمریکا به پایین‌ترین حد در یک ماه اخیر نزول کرد و هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است را کمتر کرد. دلار به سمت دومین افت هفتگی متوالی پیش می رود.

در این بین، آمار اقتصادی نشان داد اقتصاد چین در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ رشد کم سابقه ای داشته و ۱۸.۳ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته توسعه یافته است. آمارهای اقتصادی اخیر آمریکا و چین امیدها به بهبود اقتصادی سریع را تقویت کرده و سرمایه گذاران را به سوی داراییهای پرریسک هدایت کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا و سایر مقامات بانکی هفته جاری اعلام کردند پیش بینی‌های اقتصادی روشن‌تر و تورم بالاتر بر سیاست پولی تاثیر نخواهد گذاشت و بانک مرکزی به حمایت از اقتصاد تا زمان پایان یافتن بحران ادامه می دهد.

استفن اینس، استراتژیست شرکت خدمات مالی اکسی کورپ در این باره گفت: در بلندمدت فشارهای تورمی حاصل از اقدامات محرک مالی از قیمت طلا حمایت خواهد کرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره با ۰.۱ درصد کاهش، ۲۵ دلار و ۸۳ سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ثابت بود و در ۲۷۴۰ دلار و ۱۸ سنت ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۱۹۷ دلار و ۵۵ سنت رسید.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا