اخبارصنعت و معدن

سهم صنایع مختلف از فولاد چقدر است؟

به گزارش صنعت کار، بیشترین سهم مصرف از فولاد به ساختمان سازی تعلق دارد. تمامی مقاطع آهنی نظیر میلگرد، انواع پروفیل، تیرآهن و انواع ورق در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند. علاوه بر آن، محصولات جانبی منتج از مقاطع آهنی نامبرده شده، نظیر عرشه فولادی، میلگرد بستر و رابیتس نیز سهم زیادی از آهن مصرفی در ساختمان را به خود اختصاص داده‌اند. طبق آخرین گزارش‌ها اعلام شده است که به طور متوسط و در سطح جهانی، سالانه 52 درصد از مصرف فولاد مربوط به صنایع ساختمان سازی است.

 

 

 

 

 

 فولاد در سازه‌های مکانیکی و عمرانی

سازه‌هایی نظیر پل، خرپا، سد و به طور کلی هر سازه‌ی مهندسی دیگری در رده‌ی دوم بیشترین میزان مصرف فولاد قرار گرفته‌اند. عموما فولاد به کار رفته در ساخت این سازه‌ها از نسل جدید فولاد‌ها به شمار می‌روند. به کارگیری از فولاد نسل جدید این امکان را به کاربران می‌دهد که ضمن مصرف میزان کمتری از فلز، به خواص بالاتری نسبت به موارد مشابه قبلی دست پیدا کنند. به عنوان مثال گفته می‌شود که اگر برج ایفل در عصر کنونی ساخته می‌شد، فولاد مصرفی در آن به حدود یک سوم کاهش می‌یافت. در آخرین به روز رسانی از میزان مصرف فولاد در سازه‌های مکانیکی، عدد گزارش شده از سهم این صنعت به 16 درصد رسیده است.

 فولاد در صنایع خودروسازی و اتوماسیون

بی شک صنعت خودروسازی از بزرگترین مصرف کنندگان فولاد به شمار می‌رود. میزان مصرف فولاد در خودروسازی حدود 12 درصد از میزان مصرف کل تخمین زده شده است. این بدان معناست که خودروسازی پس از ساختمان و سازه‌های مکانیکی در رتبه سوم مصرف فولاد قرار گرفته است.

سایر صنایع وابسته به فولاد

علاوه بر صنایع نامبرده شده، صنایع ساخت ابزار و قطعات، صنایع الکترونیکی و مصارف خانگی از دیگر کاربران اصلی فولاد می‌باشند. به طور خلاصه می‌توان اطلاعات ذکر شده را در نمودار زیر جمع‌آوری کرد.

تامین مقاطع آهنی و فولاد از فولاژ

تمامی مقاطع آهنی فوق‌الذکر نظیر میلگرد، تیرآهن، ورق و انواع قوطی پروفیل در وبسایت فولاژ  https://foolazh.com/  قابل دسترسی و خریداری می‌باشد. علاوه بر آن، فولاژ توانایی تامین تمامی فولادهای آلیاژی پر مصرف در بازار فولاد کشور را دارد. جهت برقرای ارتباط مستقیم با کارشناسان مجرب فولاژ و دریافت مشاوره، می‌توانید از طریق مسیرهای زیر اقدام نمایید.

شماره تماس واحد فروش : 66200200-021

آدرس پست الکترونیکی: info@foolazh.com

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا