اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

چالش های گسترده پیش روی صنعت معدن

به گزارش صنعت كار، در حالی که صنعت معدن همچنان یکی از بزرگترین بخش های صنعتی جهان است ، نگرانی های زیادی در مورد ماندگاری طولانی مدت آن وجود دارد.  هزینه های اکتشافی مارپیچ ، استخراج ذخایر سنگ معدن و شواهد فزاینده از خسارات زیست محیطی این بخش ، با هم ترکیب شده و تصویری از صنعتی را ترسیم کرده اند که بهترین و سودآورترین روزها می تواند پشت سر آن باشد.

با این وجود این بدان معنا نیست که هیچ امیدی برای صنعت معدن وجود ندارد.  صنایع جهان هنوز به مواد معدنی خام کشیده شده از زمین و تصفیه شده به مواد مفید متکی هستند و موج ثابت نوآوری های فناوری و تغییرات فرهنگی به صنعت معدن کمک کرده است تا با بسیاری از این چالش ها سازگار شود.

  عیارهای سنگ شکن

شاید مهمترین تهدید برای صنعت معدن جهانی این باشد که مواد معدنی، طبق تعریف ، یک منبع محدود هستند.  با تمام پیشرفت هایی که در بهره وری عملیاتی و بهره وری در جهان انجام می شود ، به نقطه ای می رسد که جهان به سادگی از نظر ثروت معدنی تمام می شود.

در مقاله ای در سال 2011 ، جیمز وست از سازمان تحقیقات علمی و صنعتی مشترک المنافع خاطرنشان کرد که در ایالات متحده ، کیفیت مواد معدنی به طور پیوسته کاهش یافته است ، و کمترین درجه معدن سنگ مس در ایالات متحده قبل از 1900 بین 3٪ و 4٪ است.  در سال 1914 این فقط به 1.14٪ کاهش یافته بود.

این کیفیت پایین در جهت مخالف افزایش چشمگیر تولید قرار دارد ، در حالی که تولید جهانی مس از کمتر از یک میلیون تن در سال 914 به 2.6 تن در سال 1954 رسیده است. این روندها فقط در سال های گذشته شدت گرفته است ، نشان می دهد که کیفیت سنگ معدن فقط پایین آمده است  با افزایش تقاضا برای این مواد معدنی ، روندی ایجاد می شود که به موجب آن صنعت معدن با گذشت زمان به طور فزاینده ای ناکارآمد می شود.

 هزینه های بالا

گزارشی از سازمان زمین شناسی ایالات متحده (USGS) نشان داد که ، بین دهه 1950 و 1990 ، متوسط ​​هزینه جهانی برای اکتشاف از 3.5 میلیارد دلار به 28 میلیارد دلار افزایش یافته است.

به طور خاص ، هزینه اکتشاف طلا سر به فلک کشیده است.  داده های USGS نشان می دهد که در دهه 1950 ، هزینه طلا فقط 17 درصد از کل هزینه های اکتشاف معدن را تشکیل می دهد ، در حالی که در دهه 1990 ، 64 درصد بود.  این نشان می دهد که در حالی که هزینه های اکتشاف فلزات پایه نسبتاً کم شده است ، تقاضای مداوم زیاد برای دارایی “پس انداز” طلا ، هزینه های اکتشاف را به سطوح نامتناسب بالایی هدایت کرده است.

این روند شاید به بهترین وجه با رقم USGS که هزینه های اکتشاف را به عنوان تابعی از تولید جهانی نشان می دهد ، جمع بندی شود.  این رقم بین سالهای 1950 و 1990 برای فلزات اساسی از 1.2 به 2.1 و در مدت مشابه 0.8 به طلا 6.0 رسید.

یک راه حل برای این هزینه های مارپیچ افزایش عملیات استخراج معدن دولتی یا حداقل تحت حمایت دولت بوده است.  به عنوان مثال Chinalco ، 85٪ متعلق به دولت چین است و کار توسعه را در معدن مس Toromocho در پرو در سال 2018 آغاز کرد ، پروژه ای با ارزش 1.3 میلیارد دلار.

 چالش های زیست محیطی و اجتماعی

یکی دیگر از چالش های مهم صنعت معدن ، ردپای محیطی آن است ، زیرا خسارات ناشی از معادن به خوبی گزارش شده است.  از بلایای بزرگ زیست محیطی که مورد توجه جهانی قرار گرفته است ، مانند فاجعه برومادینیو در برزیل ، تا مسمومیت صدها هزار نفر در زامبیا ، فرآیندی است که چالش های ذاتی زیست محیطی را ایجاد می کند.

یک راه حل و یک راه حل که به دنبال فاجعه برومادینو مورد حمایت قابل توجهی قرار گرفت ، این است که در مدیریت پسماند انتقادی و فعالانه شرکت کنید.  به عنوان مثال می توان به راه حل های استفاده مجدد خلاقانه ، که شامل پردازش مجدد زباله های معدن برای استخراج مواد معدنی مفیدی است که برای اولین بار از طریق شبکه می ریزند ، و استفاده از ضایعات مایع در سیستم های گرمایشی و سرمایشی.

آن طور که این گزارش نشان می دهد بخش معدن برای توسعه پایدار با چالش هایی مواجه است که باید در راستای برطرف کردن آنها دست به کار شود.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا