اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

باید از پتانسیل های اقتصادی جهان استفاده کرد

به گزارش خبرنگار صنعت کار، پیمان مولوی تحلیلگر بازارهای مالی درباره بحث FATF بیان کرد: امروز باید دید می خواهیم از پتانسیل های جهان استفاده کنیم یا خیر؟پتانسیل اقتصاد جهان به این معنا است که زمانی که اقتصاد چین در سال 1980 به خط پایان دیدگاه خود رسیده و با مشکلات عجیبی رو به رو بود که ما نیز امروز به آن شرایط نزدیک هستیم، چه کرد. باید دید می خواهیم از پتانسیل اقتصاد جهانی استفاده کنیم یا خیر؟

 

وی با اشاره به پتانسیل های موجود در اقتصاد جهان بیان کرد: این پتانسیل ها شامل 95 هزار میلیارد دلار بازار پول است. نکته دیگر بازار های سرمایه دردنیا است که می توانیم از آن استفاده کنیم که اندازه آن 105 هزار میلیارد دلار است. بازارهای معدنی ابزارهای مشتقه دارد. تمام رقبای ما در جهان به این ابزارها دسترسی داشته و از آن استفاده می کنند.

مولوی اضافه کرد: تمام این موارد دارای مکانیسم های مالی مختلف هستند که باید از آن استفاده کرد.

مولوی با اشاره به بحث تحریم ها نیز اظهار کرد: تحریم ها ضربه شدیدی به اقتصاد وارد کرد و ریسک را در اقتصاد ایران بالا برده است. FATF نیز جزیی از تمام این موارد است.

تحلیلگر بازارهای مالی تاکید کرد: ما سال هاست معیار خود را مشخص نکرده ایم. اگر بخواهیم از اقتصاد جهان بهره ببریم تمام سیاست گذاری ها را بر پایه این هدف اتخاذ خواهیم کرد.

مولوی ادامه داد: اگر موضوع را مشخص نکنیم FATF به یک موضوع سیاسی تبدیل می شود. باید نگاه ها روشن شود.

وی همچنین افزود: ما باید الزامات رشد 8 درصدی مرکز پژوهش های مجلس را مطالعه کنیم که اولین مورد آن استفاده از پتانسیل های جهانی است.

به گزارش صنعت کار، امروز اقتصاد ایران باید راه خود را روشن کرده به اعتقاد تحلیلگران بازار های مالی یک بار برای همیشه مشخص کند که می خواهد از پتانسیل های اقتصادی دنیا استفاده کرده یا خیر.

بدون شک توسعه اقتصاد نیازمند تعامل با جهان است و باید حوزه های فعال در اقتصاد کشور به این سمت در حرکت باشند.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا