اخبارصنعت و معدن

سامانه جامع آهن و فولاد ایران عامل موثر درکاهش تصمیم های شخصی و غیرفنی /ثبت 22هزار قطعه بومی شده در سامانه

به گزارش صنعت کار، حسن یونسیان مشاور رئیس هیات عامل ایمیدرو در امور بومی سازی در نشست ویدئوکنفرانسی با انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، شرکت های فولادی و معدنی بزرگ و شرکت ایریسا به بررسی جزئیات سامانه جامع آهن و فولاد ایران پرداخت.

یونسیان تاکید کرد: با ورود اطلاعات کامل و دقیق به این سامانه و بررسی و پالایش آن ها توسط کمیته فنی سامانه و طبق فرایندی که در حال تدوین آن هستیم؛ اطلاعات جامعی از کیفیت و کمیت کالاها و خدمات بومی سازی شده در اختیار شرکت های زنجیره آهن و فولاد و فعالان این بخش قرار خواهد گرفت که می تواند در کاهش تصمیم گیری های شخصی و غیرفنی تاثیر به سزایی داشته باشد.

ثبت 22هزار قطعه
مشاور رئیس هیات عامل ایمیدرو در امور بومی سازی، به اشتراک گذاری وتبادل اطلاعات و تجربیات و همچنین مدیریت دانش در بخش بومی سازی را از دیگر اهداف ایجاد سامانه مذکور دانست و افزود: تاکنون در سامانه 1850کاربرثبت نام و 22هزار و 50 قطعه بومی شده نیز به ثبت رسیده است.
سامانه جامع بومی سازی زنجیره آهن و فولاد ایران پس از کیفی سازی به عنوان مرجع وزارت صمت در شناسایی کالاها و خدمات بومی سازی شده و مورد تأیید در این بخش و تصمیم گیری درخصوص اعمال محدودیت در واردات موارد مشابه خارجی با هدف حمایت از تولید و ساخت داخل عمل خواهد نمود.

شرکت ایریسا، مجری طراحی و پیاده سازی سامانه جامع آهن و فولاد ایران نیز گزارشی از اقدامات انجام شده طی دو سال گذشته ارائه کرد. طراحی و پیاده سازی سامانه، برگزاری فراخوان ثبت نام در سامانه، ایجاد بستر برگزاری فراخوان های ساخت داخل و جمع آوری اطلاعات قطعات بومی سازی شده توسط شرکت های صنعتی و معدنی از جمله این اقدامات عنوان شد.
همچنین هدایت سازندگان و تامین کنندگان برای ورود به سامانه، اعلام فراخوان های بومی سازی در سامانه، بررسی و اصالت سنجی اطلاعات وارد شده در سامانه، ارائه تاییدیه کیفیت برای قطعات بومی سازی شده توسط کمیته تخصصی و استقرار سامانه مدیریت دانش در امر بومی سازی در صنعت آهن و فولاد از جمله اقدامات آینده سامانه مذکور عنوان شد.
در این نشست فرآیند بررسی و تایید اقلام و خدمات بومی سازی شده مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. علاوه بر این، حذف موارد تکراری در سامانه، مدت زمان مورد نیاز برای ثبت دقیق اطلاعات قطعات توسط تامین کنندگان و تولید کنندگان، بررسی رضایت مصرف کنندگان از کیفیت کالاها و خدمات و مدیریت دانش از جمله مباحث و پیشنهادات مطرح شده توسط شرکت های فولادی و معدنی حاضر در این نشست بود.

 

منبع: ایمیدرو

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا