اخباربرترخودرو

حال ناخوش خدمات پس از فروش خودرویی ها/ افزایش تولید در کنار ثبات کیفیت

به گزارش صنعت کار، فرآیند ارزیابی خدمات فروش شرکت های عرضه کننده خودرو همه ساله بر‌اساس الزامات آئین‌نامه اجرائی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو (مصوب هیئت دولت) و دستورالعمل و نظامات این آئین نامه (مصوب وزارت صمت) توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران اجرائی می شود.

اما در کنار ارزیابی خدمات فروش باید دید خودروسازان در حوزه خدمات پس از فروش چه عملکردی در سال 99 از خود به جای گذاشته اند.
در این باره نادر وهاب آقایی کارشناس خدمات پس از فروش خودرو با نگاهی به عملکرد این نوع از خدمات گفت: متاسفانه شرایط در حوزه خدمات پس از فروش نه تنها بهتر نشده بلکه بدتر شده است. نتایج ارزیابی شرکت بازرسی نیز خود گویای این موضوع است که در خدمات پس از فروش اتفاق خاصی رخ نداده است.
وی ادامه داد: ممکن است در بحث گرید بندی شرکت ها افزایش رتبه داشته باشند اما در بحث رضایتمندی بهبودی حاصل نشده است.
وهاب آقایی درباره علت این موضوع نیز، اظهار کرد: علت این موضوع به خوبی قابل مشاهده است. در حال حاضر سطح درآمدی شرکت ها کاهش یافته است این در حالی است که پیش تر از محل فروش در حوزه خدمات پس از فروش هزینه می شد امروز این اتفاق رخ نمی دهد. یعنی سرمایه ای برای این موضوع وجود ندارد تا به عنوان مثال قطعه ای را خریداری و در انبار نگه داری کنند درنتیجه سرویس های لازم به مشتریان داده نشده و آنها نیز رضایت کافی از این خدمات نخواهند داشت.
این کارشناس خدمات پس از فروش خودرو نیز با نگاهی به سال جاری، اظهار کرد: پیش بینی بنده بر آن است که سال جاری مانند سال 99 خواهد بود اما شرایط در سال 1401 بهتر خواهد شد. درواقع در سال جاری شاهد ایجاد زیرساخت هایی خواهیم بود که وضعیت اقتصادی شرکت ها را بهتر خواهد کرد.
به گزارش خودروکار، ارتقای خدمات پس از فروش می تواند در میزان استقبال خریداران از شرکت های خودرویی اثر مستقیم داشته باشد. متاسفانه در سال هایی اخیر وضع تحریم ها و تصمیمات سیاسی در صنعت خودرو توانست میزان زیان انباشت خودروسازان را افزایش داده و میزان درآمد را کاهشی کرده است. حال در صورت دستیابی به نتایج مثبت در مذاکرات وین بار دیگر با گشایش دروازه های جهانی به روی ایران می توان به وضعیت صنعت خودرو و حوزه هایی همچون خدمات پس از فروش امیدوار بود.
منبع: خودروکار
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا