اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

تا پیش از انتخابات منتظر حرکت عجیبی نباشید/ خریدار به دلار و فروشنده به برجام چشم دوخته است

به گزارش خبرنگار صنعت کار، مذاکرات در وین و نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری توانسته بسیاری از بازارهای حاضر در اقتصاد را از نفس بیاندازد.
بی رمقی و رکود در بسیاری از بازارهای مشهود است. در این میان ریزش قیمت دلار هم توانست مزید بر علت شود تا خریدار و فروشنده نیز برای اجرای هر تصمیمی دست نگه دارند.
مبهم بودن برخی اتفاقات از جمله نتایج مذاکرات یا میزان ریزش قیمت ارز شرایط را دشوار کرده است، در این میان بسته های حمایتی نیز نتوانسته آن طور که باید بر تحریک تقاضا در بورس اثر گذار شود.
این در حالی است که حوزه ای مانند صنایع معدنی در بازارهای جهانی شاهد افزایش قیمت هستند و به نوعی فرصتی مناسب برای صادرات فراهم شده است اما موانع ایجاد شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت باعث کاهش صادرات در بخش های مختلف از جمله فولاد شده است.
حامد مددی کارشناس بازار سرمایه با اشاره به وضعیت بورس به «صنعت کار»، گفت: در حال حاضر بدلیل موضوع دامنه نوسان شاهد یکپارچگی هستیم، البته فضا در بخش تقاضا بهم خورده و بسته های حمایتی هم نتوانستند راهکار خوبی باشند.
وی ادامه داد: تا انتخابات ریاست جمهوری نباید انتظار حرکت عجیبی در بازار را داشت. شاید پس از برگزاری انتخابات شرایط به حالت عادی خود بازگردد.
مددی با اشاره به وضعیت معاملات در روز گذشته تصریح کرد: روز گذشته حدود 100 نماد معامله نشدند، درنتیجه می توان گفت خریدار و فروشنده کنار نشسته و منتظر نتیجه مذاکرات وین و انتخابات ریاست جمهوری هستند. به همین دلیل می توان گفت تا پایان خرداد شرایط به همین صورت خواهد بود.
وی با اشاره به افزایش قیمت برخی کالا در بازارهای جهانی، اظهار کرد: هرچند شاهد افزایش قیمت برخی محصولات در بازارهای جهانی هستیم اما در ایران دلار با ریزش قیمتی مواجه شده و مشخص نیست این کاهش تا کجا ادامه خواهد داشت.
مددی در ادامه افزود: درنتیجه صنعتگران در هر حوزه ای با توجه به شرایط تحریم ها و مذاکرات منتظر هستند. این موضوع توانسته حجم معاملات در بازارهای کالایی را کاهش دهد.
به گفته وی، در مجموع فضایی مبهم در کشور قابل رویت است. درواقع خریدار چشم انداز دلار را بررسی می کند و فروشنده در انتظار نتیجه برجام است.

به گزارش صنعت کار، درهر حال امروز صنایع مختلف و به دنبال آن سهامداران چشم انتظار اتفاقات سیاسی کشور هستند تا بتواند در ادامه راه، 1400 را با وضعیت بهتری نسب به سال گذشته به پایان برسانند.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا