گوناگون

سکه ۳۲۰ هزار تومان حباب دارد/احتمال کاهش قیمت طلا و سکه

به گزارش صنعت کار، محمد کشتی‌آرای نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره حباب قیمت سکه، گفت: حباب سکه اکنون 320 هزار تومان است؛ بهای سکه نسبت به کاهش قیمت مقاومت می‌کند زیرا عرضه در بازار نیست و این موضوع موجب شده نسبت به هفته گذشته شاهد افزایش حباب سکه حدود 120 هزار تومان است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فروشنده‌ای در بازار سکه نیست، افزود: هرچند در شرایط کنونی تقاضا کم است اما عرضه‌ای نیز نداریم زیرا افراد سکه‌ را با نرخ بالاتری از قیمت کنونی خریداری کردند در نتیجه ترجیح می دهند آن را نگه دارند.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره قیمت جهانی طلا، اضافه کرد: اُنس جهانی تحت تاثیر مسائل اقتصادی دنیا بوده و به نظر می‌رسد در حدود کانال 1780 دلار باقی مانده و در این محدود نوسان داشته باشد. پیش بینی می‌شود قیمت جهانی طلا در روزها و حتی ماه های آینده در این محدود باقی بماند.

کشتی آرای با بیان اینکه در صورت تداوم کاهش نرخ ارز قیمت طلا نیز کم می‌شود، تصریح کرد: از آنجا که قیمت سکه و طلا در بازار داخلی متاثر از نرخ ارز بوده و در حال حاضر بهای ارز به دلیل مسائلی مانند برجام و مذاکرات کاهشی است، اگر روند رفع تحریم‌ها و مذاکرات مثبت باشد، ما شاهد اُفت بیشتر نرخ ارز و به تبع آن قیمت طلا و سکه خواهیم بود.

منبع: خانه ملت

پایان پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا