اخباربرترخودرو

تاثیر افزایش قیمت خودرو در بازار/ وقتی شورای رقابت ناچار به افزایش قیمت می شود

به گزارش صنعت کار، بازار خودرو در ماه های اخیر رکودی را تجربه می کند که می تواند مشکلات خودروسازان را بیش از پیش کند.

در این میان کاهش قیمت دلار و شروع مذاکرات وین مزید بر علت شد تا متقاضیان خرید خودرو دست نگه داشته و منتظر کاهش قیمت های بیشتر باشند.
اما در این میان شورای رقابت باتوجه به افزایش دستمزد کارگران در سال جدید، تورم و… افزایش قیمت برای سال 1400 را در دستور کار خود دارد که می تواند بر بازار اثر گذار شود.
البته در این میان مجلس شورای اسلامی در راستای کاهش تنش های موجود در بازار خودرو به دنبال اجرای طرح عرضه خودرو در بورس است اما حتی در این طرح هم قیمت پایه توسط شورای رقابت تعیین خواهد شد.
حال باید دید افزایش قیمتی که شورای رقابت به دنبال آن است چه تاثیری بر بازار خواهد داشت.
در این باره بابک صدرایی کارشناس صنعت خودرو گفت: به طور کلی افزایش قیمت خودرو در حال حاضر با توجه به چندین فاکتور می تواند بر بازار اثر گذار شود. قیمت دلار، رفع تحریم ها، شیوع کرونا و انتخابات ریاست جمهوری 4 عامل اصلی در بازار هستند.
وی با اشاره به افزایش قیمت خودرو ها، افزود: خودروهای داخلی گپ قیمتی بسیار زیادی بین کارخانه و بازار دارند، درنتیجه با توجه به شرایط فعلی چندان تاثیری بر بازار نخواهند داشت. البته این موضوع بستگی به تنوع دارد یعنی قیمت خودروهایی که تقاضا برای آنها زیاد است ممکن است  کمی افزایش پیدا کند اما این افزایش مانند گذشته چشمگیر نخواهد بود که اختلاف قیمتی را به دنبال داشته باشد.
صدرایی تصریح کرد: باید منتظر ماند تا شرایط کرونا کمی بهبود یافته و انتخابات ریاست جمهوری نیز برگزار شود. درواقع با برگزاری انتخابات و همچنین مشخص شدن نتایج مذاکرات وین و ثبات در نرخ دلار می توان نسبت به بازار خودرو اظهار نظر کرد.
به گفته وی، تا پیش از مشخص شدن موارد یاد شده نمی توان شاهد اتفاق خاصی در بازار خودرو بود. درواقع باید تا ابتدای تابستان منتظر ماند.
آن طور که پیداست بازار خودرو باید منتظر نتیجه اتفاقات سیاسی کشور باشد تا پس از آن بار دیگر تقاضا در این حوزه تحریک شده و صنعت خودرو بتواند بخشی از مشکلات و خود را حل کند.
منبع: خودروکار
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا