اخباربرترصنعت و معدن

هیچ فولادی گم نشده است

به گزارش صنعت کار، اسدالله کشاورز سرپرست معاونت معادن و صنایعمعدنی وزارت صمت در گفتگوی زنده تلویزیونی با خبر سراسری اظهار کرد: از اصحاب رسانه درخواست دارم تا پیش از رسانه‌ای کردن اینگونه موارد از ما مسئولان هم سوال کنند؛ ۲.۶ میلیون تن اعلامی درباره اختلاف آمار تولید و مصرف صحیح نیست.

وی افزود: تولید واقعی شمش فولاد ۲۹ میلیون تن بوده است که به میزان ۲۲.۲ میلیون تن مصرف و میزان صادرات ما حدود ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن بوده است. درنتیجه اختلاف تنها ۳۰۰ هزار تناست و کسری که مشاهده می‌کنید گم نشده و به میزان موجودی کف انبارواحدهای تولیدی مربوط است.

کشاورز بیان کرد: ما در سال ۹۹ در مجموع ۶ هزار تن واردات شمش خام داشتیم که مربوط به اقلام خاص است و امکان تولید آن وجود ندارد. صادرات سال ۹۸ هم حدود ۶ میلیون و ۸۵۰ هزارتن بوده است و کاهش آن به دلیل ساز و کار بازار بوده است.

وی افزود: ما مسئولیت تأمین واحدهای تولیدی واقع در زنجیره فولاد را داریم، پس هر واحد تولید فولاد که تولیدات خود را در بورس عرضه کند، می‌تواند مازاد تولید را صادر کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای واحدهای بزرگ، با توجه به میزان تولید، میزان کف عرضه‌ای برای واحدهای تولید فولادی تعریف شده است.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا