اخبارچند رسانه ایصنعت و معدنگوناگون

قیمت شکر ۷۲ درصد گران شد / هر کیلو شکر مصرف خانوار ۱۵ هزار تومان

به گزارش صنعت کار، یک منبع آگاه در مورد تغییر قیمت شکر، اظهار داشت: قبلاً برای اینکه قیمت شکر افزایش نیابد، برای این کالا ارز ۴۲۰۰ تومانی تخصیص می‌دادند که طی یک و سال و نیم گذشته، از محل ذخایر، شکر تحویل داده شده است که همین مساله موجب شده بود که قیمت شکر در بسته بندی یک کیلوگرمی ۸ هزار و ۷۰۰ تومان ثابت بماند.

وی افزود: با توجه به اتمام ذخایر شکری که قیمت پایین‌تری داشت و استفاده از ارز نیمایی برای این کالا، ناچار قیمت نهایی محصول نیز افزایش یافته است.

وی ادامه داد: قبلاً به این شکل بود که شکر با قیمتی پایین‌تر از ۷ هزار تومان تحویل درب انبار می‌شد و پس از اعمال هزینه‌های مترتب و بسته بندی با نرخ ۸ هزار و ۷۰۰ تومان به فروش می‌رفت اما از امروز شکر با نرخ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان تحویل درب انبار می‌شود و پس از اعمال هزینه‌های مترتب، شکر در بسته‌های یک کیلوگرمی با نرخ ۱۵ هزار تومان به فروش خواهد رسید.

این منبع آگاه در مورد بی خبر بودن انجمن قند و شکر از تغییر قیمت این کالا، گفت: هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است اما اگر کسی به شرکت بازرگانی دولتی ایران برای تحویل شکر در درب انبار مراجعه کند، باید شکر را ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان دریافت کند.

وی افزود: باید قیمت جهانی شکر به اضافه نرخ ارز نیمایی و هزینه‌های مترتب همچون حمل و نقل و بسته بندی و … را مدنظر داشت.

 

منبع: مهر

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا