اخباربرترخودرو

بازار خودرو در انتظار انتخابات ریاست جمهوری/ خارجی پسندهای بازار خودرو دست نگه داشته اند

به گزارش صنعت کار، رکود موجود در بازار خود به نوعی فروشنده و خریدار را سردرگم کرده است. ادامه این روند به ضرر هر دو طرف خواهد بود زیرا تولید نیازمند نقدینگی است. از سویی دیگر خودرو برای بخش عمده ای از مردم کالای مصرفی محسوب می شود و افزایش قیمت چندان برایشان خوشایند نخواهد بود.

اما امروز بازار خودرو بیش از هر زمان دیگری در انتظار نتیجه اتفاقات سیاسی است. بی تردید نتایج مثبت مذاکرات وین می تواند دروازه جهانی را به روی صنعت خودرو گشوده و بازار آن را رونق بخشد.
بابک صدرایی کارشناس بازار خودرو با اشاره به رکود موجود در بازار خودرو به  گفت: امروز در تمامی خودروها از جمله تولید داخل و وارداتی رکود وجود دارد. از سویی دیگر تا زمانی که توافق هسته ای صورت نگیرد و دولت جدید روی کار نیاید و با توجه به وجود بحران کرونا بازار خودرو در رکود خواهد بود.
وی ادامه داد: البته در این میان توافق هسته ای و انتخابات ریاست جمهوری سهم بیشتری را به خود اختصاص داده اند.
به گفته صدرایی، عوامل یاد شده باعث رکود در بازار خودرو می شود.
این کارشناس بازار خودرو با اشاره به وضعیت  فعلی خودروهای خارجی و داخلی نیز بیان کرد: به هر حال تمام خودروها به یک اندازه در رکود هستند اما تفاوت در این است که تعداد خودروهای خارجی در بازار کمتر بوده و افرادی که به سراغ خرید آنها می روند متفاوت تر بوده و با بودجه ای بیش از یک میلیارد تومان به بالا ماشین خریداری می کنند اما افردی که به دنبال خرید خودروی داخلی هستند بودجه کمتری داشته و بیشتر مصرف کننده هستند. یعنی نیازی 100 درصد به خودرو داشته درنتیجه به سراغ خرید خودروهایی همچون 206، پارس، تیبا و… می رود.
صدرایی افزود: درنتیجه با توجه به سطح قیمت شاید تعلل برای خرید خودروی خارجی بیشتر باشد.
هرچند بازار خودرو در هر دو بخش خودروی داخلی و خارجی با رکود همراه است اما بدون شک فروشندگان خودروهای خارجی شرایط سخت تری را شاهد هستند. باید دید با روی کار آمدن دولت جدید بازار خودرو با چه تغییراتی مواجه می شود.
منبع: خودروکار
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا