اخبارصنعت و معدن

تولید بیش از 15 میلیون دستگاه لوازم خانگی در سال گذشته/ جهش تولید 78 درصدی در صنعت لوازم خانگی

به گزارش صنعت کار،مهدی صادقی نیارکی درجریان نشست مشترک وزیر صنعت،معدن وتجارت با انجمن های تخصصی صنایع لوازم خانگی بیان کرد: این صنعت با توجه به نقشی که در رفاه اجتماعی جامعه دارد از صنایع پر اهمیت تلقی می شود و طی سال های اخیر با تکیه بر پتانسیل های داخلی اکثر محصولات و تکنولوژی ساخت، بومی شده است.

معاون امور صنایع وزارت صمت میزان تولید در سال 99 را بیش از 15 میلیون دستگاه اعلام کرد و افزود: این صنعت در سال گذشته به رغم وجود محدودیت های پیش روی بخش تولید ، توانسته رشد 78 درصدی رامحقق کند و این درحالی است که برندهای خارجی از ایران رفته وتولید کنندگان با تکیه بر ظرفیت های داخلی توانستند این جهش تولید را محقق کنند.

صادقی نیارکی در ادامه از رشد 88 درصدی تولید یخچال و فریزر خبرداد و گفت: محصولات پر مصرف در این صنعت نظیر ماشین لباسشویی وتلویزیون بیش از70 درصد رشد تولید داشته است.

وی در ادامه به تشریح سیاست های وزارت صمت برای توسعه صنعت لوازم خانگی و برنامه عملیاتی سال 1400 پرداخت.

همچنین در این نشست کیوان گردان مدیرکل صنایع برق، فلزی و لوازم خانگی نیز به تبیین اقدامات انجام شده در این صنعت در دوران بعد از محدودیت های بین المللی پرداخت و گزارشی از وضعیت این صنعت در قبل از خروج برندهای خارجی ارائه کرد.

وی همچنین با تشریح سیاست های آتی برای توسعه صنایع لوازم خانگی از رشد 100درصدی انواع لوازم گاز سوز خانگی خبرداد و گفت: با توجه اقدامات انجام شده دراین صنعت ،میزان تولیددر سال 99 فراتر از برنامه محقق شده و شاهد توسعه عمق ساخت داخل در این صنعت راهبردی هستیم.

گفتنی است در این نشست انجمن های تخصصی با ارائه گزارشی از اقدامات وظرفیت های موجود در این صنعت،به چالش های پیش روی توسعه این صنعت پرداختند.

 

منبع: شاتا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا