اخباربرترصنعت و معدن

امضای تفاهم‌نامه ۴.۵ میلیارد دلاری شرکت مس و وزارت صمت

به گزارش صنعت کار،انعقاد ۴۵۱ هزار میلیارد تومان تفاهم‌نامه توسعه سرمایه‌گذاری اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتربرگزار شد که علیرضا رزم‌حسینی – وزیر صمت – ارزش موافقت‌نامه‌های منعقد شده در این طرح را طی دو مرحله برگزاری تاکنون ۴۵۱ هزار میلیارد تومان اعلام کرد .

در گام دوم از اجرای طرح اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر، شرکت‌های ملی صنایع مس ایران، شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر، گروه صنعتی زر، شرکت ایران رادیاتور و شرکت سنگ آهن گهر زمین حضور داشتند که شرکت ملی صنایع مس ایران ۲۶ موضوع به ارزش سه میلیارد یورو، گروه صنعتی زر (زر ماکارون) ۱۸ طرح به ارزش ۲ میلیارد دلار، شرکت گهر زمین ۱۹ موضوع به ارزش ۱.۷ میلیارد یورو، شرکت گل گهر ۳۶ موضوع به ارزش پنج میلیارد یورو و ایران رادیاتور دو موضوع به ارزش ۴۰ میلیون دلار به امضا رساندند.

شرکت مس در راستای ایجاد تکمیل زنجیره صنایع معدنی مس کشور با تاکید بر سرمایه‌گذاری در حوزه‌های اکتشافات، استخراج، تولید کنسانتره مس، آند و کاتد مس و سایر صنایع پایین دستی مرتبط تفاهم‌نامه‌ای را با وزارت صمت برای اجرای ۲۶ پروژه مختلف به امضا رساند. ارزش سرمایه‌گذاری در این تفاهم‌نامه بیش از ۴.۵ میلیارد دلار است که با اجرای پروژه‌های مذکور حجم تولید شرکت مس از ۱،۲ میلیون تن کنسانتره مس به ۲،۵ میلیون تن و تولید کاتد از ۲۸۰ هزار تن به ۵۵۰ هزار تن افزایش خواهد یافت.

طبق اعلام شرکت ملی مس، اجرای این طرح‌ها ضمن اشتغال‌زایی موثر جدید حجم فروش سالیانه شرکت مس را از دو میلیارد دلار کنونی به ۴.۵ میلیارد دلار افزایش می‌دهد تا در آینده نزدیک شرکت ملی صنایع مس ایران در جمع ۱۰ شرکت بزرگ معدنی مس قرار گیرد.

گفتنی است این نشست با ابتکار وزارت صمت و با هدف پیگیری توسعه سرمایه‌گذاری و تحقق اقتصاد مقاومتی از طریق ۱۰۰ بنگاه تولیدی برتر برگزار شده است و سرمایه‌گذاری را در بخش‌های معدن و صنایع معدنی، لوازم خانگی و صنایع غذایی را شامل می‌شود.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا