اخبارصنعت و معدن

راهبری برنامه احیا واحدهای راکد به شهرک‌های صنعتی واگذار شده است

به گزارش صنعت کار، سعید زرندی در جلسه ویدئو کنفرانس با روسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت، مدیران شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها و مدیران سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: امسال در برنامه، برای 2 هزار واحد تعطیل برنامه ریزی کرده‌ایم که به چرخه تولید بازگردند که از این تعداد هزار و 600 واحد داخل شهرک‌های و 400 واحد بیرون شهرک‌ها هدف‌گذاری شده است.

معاون طرح و برنامه‌ریزی افزود: با توجه به عملکرد مناسب سال گذشته سازمان، امسال احیا واحدهای راکد در داخل و خارج از شهرک‌ها به این سازمان محول شد.

تشکیل کمیته تخصصی جهت تسریع احیای واحدهای راکد

معاون طرح و برنامه از تشکیل کمیته‌ای در همین زمینه با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف اجرایی و نظارتی به منظور تسریع و افزایش دقت در روند احیا واحدهای راکد خبر داد و تصریح کرد: طرح های نیمه تمام راکد یکی از موضوعاتی که در سال جاری برای آن برنامه ریزی و آن را دنبال می‌کنیم؛ که یا خود سرمایه گذار را کمک و ترغیب به اتمام طرح کند و یا سرمایه گذار جدیدی برای آن بیاوریم.

وی در توضیحات بیشتر گفت: هر سرمایه گذار جدیدی که درخواست جواز تاسیس کند ، لیست واحدهای تعطیل و یا طرح های نیمه تمام را در اختیارش می گذاریم که اول از این طرح ها استفاده کند

افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی با اجرای طرح “تولید بدون کارخانه”

معاون طرح و برنامه وزارت صمت، افزایش ظرفیت واحدهای موجود را از دیگر برنامه‌های و اقدامات وزارت متبوع خود عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر از 27 صنعت، 13 صنعت با ظرفیت پایین در حال فعالیت هستند که باید این ظرفیت‌ها را افزایش داد.

زرندی در ادامه صحبت‌های خود به موضوع ” تولید بدون کارخانه” اشاره کرد و آن را از جمله طرح‌های استفاده از ظرفیت های خالی واحدهای تولیدی در سال جاری دانست که در سال جاری در حال اجراست.

وی همچنین از برنامه‌ریزی برای طرح ادغام و اکتساب واحدهای تولیدی خبر داد و در ادامه اظهار داشت : بسته پشتیبانی و مانع زدایی از تولید در دبیرخانه ستاد اقتصادی دولت با نظر دستگاه‌های مختلف بررسی و نهایی شد و امیدواریم به زودی در این ستاد نیز به تایید نهایی برسد.

 

منبع: شاتا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا