اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

جنگ زغال سنگ/ چرا چین به زغال سنگ استرالیا پشت کرده است؟/ زغال سنگ استرالیا در لیست سیاه چین قرار گرفت

به گزارش صنعت کار، در ژوئن سال 2020 ، کشتی فله بری توپاس ساخته شده در مالت، بندر هی پوینت کوئینزلند را ترک کرد و با محموله 90 هزار تنی زغال سنگ عازم چین شد. انتظار نمی رفت این سفر دشوار باشد ، زیرا چنین حمل و نقل زغال سنگ بین استرالیا و چین سنگ بنای اقتصاد و صنایع هر دو کشور را تشکیل داده است. علاوه بر این، آنها صنعتی به ارزش 14 میلیارد دلار در سال ایجاد کرده اند، زیرا چین در طول تاریخ به همسایه خود نگاه می کرده تا اشتهای عظیم خود را برای زغال سنگ تامین کند.
با این حال ، توپاس پس از 269 روز انتظار در بلاتکلیفی شناور در سواحل چین ، محموله های خود را فقط در مارس سال جاری تخلیه کرد، زیرا تنش های سیاسی روزافزون بین دو بازرگان عظیم زغال سنگ ، مانع از واردات چین از زغال سنگ استرالیا شد.
از آنجا که گفته می شود چین از استرالیا به دلیل خواستار تحقیق بین المللی در مورد منشا بیماری همه گیر Covid-19 عصبانی است ، این کشور ممنوعیت واردات زغال سنگ استرالیا را به صورت عملی اجرا کرد و تعداد زیادی کشتی را معطل نگه داشته است.
تنش ها به یک بحران انسانی گسترده منتهی شده و فقط اکنون چین موضع خود را نرم می کرده و به کشتی ها اجازه می دهد زغال سنگ را در سواحل خود ذخیره کنند تا خدمه آنها بتوانند به خانه خود برگردند. با این حال سیاست چین بدون تغییر باقی مانده است، زیرا زغال سنگ استرالیا هنوز در لیست سیاه قرار دارد زیرا چین به دنبال کاهش اعتماد خود به زغال سنگ برای نیازهای انرژی خود است و به دنبال جایگزین کردن یک منبع جدید انرژی برای زغالسنگ است.
این حادثه می تواند پایان انفجاری یکی از سودآورترین توافقات تجاری بین المللی در تاریخ و آغازگر جدید انرژی چین و زغال سنگ استرالیا باشد.

یک بحران انسانی رو به رشد

تنش های رو به رشد ابتدا به دلیل هزینه انسانی متوقف شده ، توجه بین المللی را به خود جلب کرد ، زیرا بیش از 70 کشتی با 1400 نفر خدمه در خارج از مرز گیر مانده بودند. بسیاری از خدمه در هاله ای از ابهام قرار گرفته اند و به دلیل عدم شکستگی های اقتصادی و سیاسی بین استرالیا و چین ، تأثیرات انسانی آنها برجسته است.
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا