اخباربرترصنعت و معدن

فعال سازی معادن گچ کهگیلویه و بویر احمد با فناوری “های تک”

به گزارش صنعت کار،سید رضا عظیمی تصریح کرد: با فعال کردن صنایع پایین دستی از جمله تولید گچ های پزشکی، کناف و گچ های با کیفیت، ارزش افزوده بالا و سوددهی قابل توجهی نصیب سرمایه گذاران می شود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای اجرای طرح احیا و فعال سازی معادن کوچک و متوسط، شناسایی مزیت های معدنی استان را در اولویت برنامه های کاری قرار داده‌ایم، گفت: در حال حاضر با همکاری صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی، به صورت بنچ مارک (Benchmark) بر روی یکی از پروژه های گچ استان کهگیلویه و بویراحمد در حال کار هستیم و پس از آن، فعالیت مشابهی در سایر معادن با کیفیت منطقه خواهیم داشت.
عظیمی با تاکید بر اینکه فرصت سرمایه گذاری در معادنِ با کیفیت استان همچنان وجود دارد، اظهار داشت: با هدف فعال سازی پتانسیل های معدنی استان، پروژه هایی که دارای مزیت قابل توجهی باشند مورد حمایت مالی و فنی قرار می گیرند.
وی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد، دارای ذخایر قابل توجه گچ، سلستین و بوکسیت است، افزود: در حال حاضر ۳ زون اصلی برای معادن گچ در این استان شناسایی شده و به منظور فعالسازی این معادن، در قالب طرح احیای معادن کوچک، به دنبال جذب سرمایه گذار هستیم.
عظیمی با اعلام اینکه فایل و مستندات “گزارش توجیه فنی و اقتصادی” (Feasibility Study) طرح ها آماده شده و در اختیار سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت، تاکید کرد: برای راه اندازی معادن این استان، صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی آماده ارایه تسهیلات ویژه با رعایت تسریع و تسهیل در فرآیند اداری به سرمایه گذاران است.

 

منبع: ایمیدرو

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا