اخباربانک و بیمهتاپویژه ها

بورس کالا سیمانی شد

به گزارش خبرنگار صنعت کار، روز گذشته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از عرضه بیش از ۸۳ هزار تن محصولات سیمانی شستا در بورس‌کالا خبر داد.

اتفاقی که به گفته شریعتمداری به شفافیت بیشتر و سودآوری بهتر ذینفعان در حوزه سیمان کمک خواهد کرد.

با توجه به موافقت هیات ‌پذیرش اوراق بهادار در جلسه ۱۹ بهمن‌ماه پارسال با پذیرش سهام شرکت سرمایه­‌گذاری تامین اجتماعی (سهامی عام) در بورس اوراق بهادار تهران و با عنایت به احراز موارد تعیین‌شده در مصوبه‌ مزبور از سوی آن شرکت، از تاریخ ۲۰ فروردین سال جاری شرکت سرمایه­‌گذاری تأمین اجتماعی به‌عنوان پانصد و سی و هفتمین شرکت پذیرفته‌شده در ﺑﺨﺶ «هلدینگ چند رشته‌ای صنعتی» گروه و ﻃﺒﻘﻪ «شرکت‌های صنعتی چند رشته‌ای» با کد صنعت «۳۹۹۹» و نماد «شستا ، SHASTA» در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شد.

عرضه محصولات به ویژه محصولات معدنی و صنایع معدنی در بورس کالا می تواند به شفافیت هرچه بیشتر قیمت ها و حذف دلالان کمک کند. درنتیجه شرایط عرضه کننده و متقاضی بهبود خواهد یافت.

نادر غفاری معاون فنی انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان درباره این عرضه به «صنعت کار» گفت: این عرضه از سوی شستا به عنوان طرح پایلوت انجام گرفته تا پس از بررسی نتیجه بتوان در سطح وسیع تر آن را اجرایی کرد.

غفاری تاکید کرد: در حال حاضر نمی توان به طور کامل درباره نتیجه این اتفاق نظر داد بلکه باید منتظر ماند و دید چه استقبالی از این عرضه صورت می گیرد.

به گفته معاون فنی انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان، در شرایط فعلی و بازار خوب سیمان، پیش بینی می شود استقبال خوبی در بورس کالا صورت بگیرد.

غفاری همچنین درباره تاثیر این اقدام بر کاهش واسطه ها در بازار سیمان، بیان کرد: بدون شک عرضه در بورس می تواند حضور واسطه ها در بازار را کاهش دهد. از سویی دیگر چنین اتفاقی بیش از 70 درصد در شفاف سازی قیمت ها تاثیر گذار خواهد بود.

به گزارش صنعت کار، حضور واسطه ها در بسیاری از صنایع ازجمله صنایع معدنی منجر به افزایش قیمت و کمبود مواد اولیه می شود اما با عرضه در بورس کالا قیمت ها شفاف و فعالیت واسطه ها محدود می شود. از سویی دیگر عرضه در بورس به بحث تامین مواد اولیه صنایع پایین دست نیز کمک خواهد کرد. حال صنعت سیمان منتظر نتیجه این طرح پایلوت است تا در صورت نتیجه مثبت آن را توسعه دهد.

 

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا